شناسهٔ خبر: 24934302 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حذف بارسا، معجزه گلادیاتورها برای ثبت در تاریخ فوتبال/لیورپول با عزیز مصر اتحاد سیتیزن ها را نابود کرد

تیم های رم و لیورپول با حذف بارسلونا و منچسترسیتی راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری 2 دیدار همزمان از ساعت 23 و 15 دقیقه آغاز شد که در پایان تیم های رم و لیورپول با حذف بارسلونا و منچسترسیتی راهی نیمه نهایی شدند.

رم 3 - بارسلونا 0 (4-4)/معجزه المپیکو، یادگار گلادیاتورها برای تاریخ فوتبال

تیم شایسته رم پس از اینکه در بازی رفت با وجود نمایشی خوب چهار بر یک مغلوب بارسلونا شده بود ، امشب در ورزشگاه المپیکو توانست از این تیم انتقام بگیرد و با پیروزی سه بر صفر مقابل کاتالان ها به دلیل گل زده در خانه حریف بیشتر راهی مرحله بعد شد.

بازی با برتری شاگردان دی فرنچسکو آغاز شد و آنها خیلی زود در دقیقه شش مسابقه توسط ادین ژکو الماس بوسنیایی خود دروازه بارسا را باز کردند. ژکو با پاس استثنایی دنیله دروسی با ترشتگت تک به تک شد و بازی را یک بر صفر کرد.

در ادامه گرگها باز هم فشار آوردند  می توانستند در نیمه نخست اختلاف را بیشتر کنند اما بی دقتی بازیکنان به خصوص پاتریک شیک که فرصتی عالی را  از دست داد بازی با همان یک گل به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز گلادیاتورها بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه 58 ادین ژکو باز هم با تشتگن تک به تک شد که پیکه بر روی او خطا کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. دروسی کاپیتان وفادار جالوروسی پشت توپ ایتساد و در حالی که ترتشتگن مسیر توپ را درست تشخیص داده توپ را دور از دستان او به تور دروازه چسباند.

رمی ها با این گل بسیار به بازی امیداور شدند و بارسا نیز کمی جلو کشید. هر دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند به خصوص رم که توسط الشراوی و ناینگولان دو فرصت عالی را برای گلزنی از دست داد و مسی نیز برای بارسا یکی دو موقعیت خوب را گل نکرد.

در دقیقه 82 گرگها کار کاتلان ها را تمام کردند و با ضربه سر مانولاس روی کرنر ارسالی چنگیز اوندر گل سوم را هم به ثمر رساندند.

حذف بارسا، معجزه گلادیاتورها برای ثبت در تاریخ فوتبال/لیورپول با عزیز مصر اتحاد سیتیزن ها را نابود کرد

تلاش بارسایی ها پس از این گل برای جبران نتیجه بی فایده بود و هر چه حمله کردند مدافعان رم به خصوص مانولاس با عملکردی عالی مانع فروریختن دروازه شان شدند تا آنها همچنان در لیگ قهرمانان این فصل در خانه گلی دریافت نکرده باشند. بهترین بخت بارسا توسط دمبله از دست رفت که دروازه خالی رم را که آلیسون با جلو آمدن آن را ترک کرده بود نتوانست از راهی دور باز کند

در نهایت رم با همین سه گل به پیروزی رسید تا یکی از بزرگترین بازگشت های تاریخ لیگ قهرمانان را رقم بزند و سومین تیمی شود که پس از شکست با اختلاف سه گله یا بیشتر در لیگ قهرمانان در بازی رفت ، توانست در بای برگشت جبران و برای نخستین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

حذف بارسا، معجزه گلادیاتورها برای ثبت در تاریخ فوتبال/لیورپول با عزیز مصر اتحاد سیتیزن ها را نابود کرد

منچسترسیتی 1 - لیورپول 2 ( 1 - 5)/عزیز مصر لیورپول را به جایگاه قدیمی برگرداند

تیم لیورپول که در دیدار رفت در آنفیلد با سه گل منچسترسیتی را شکست داده بود در بازی برگشت نیز در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر با نتیجه دو بر یک این تیم را شکست داد تا با اقتدار گام به نیمه نهایی بگذارد.

شاگردان پپ که برای صعود به مرحله نیمه نهایی نیاز به یک معجزه داشتند، خیلی زود توسط خسوس در دقیقه سه مسابقه به گل رسیدند تا امیدواری برای جبران نتیجه به اردوی سیتزن ها بازگردد.

در ادامه سیتی کاملا بازی را در اختیار گرفت و موقعیت های زیادی هم داشت. البته یکی از این موقعیت ها در اواخر نیمه نخست به گل تبدیل شد که داور به اشتباه گل را مردود اعلام کرد. در تصاویر آهسته مشخص بود که سانه از مدافع لیورپول عقب تر بود که توپ را وارد دروازه کرد اما داور به اشتباه آفساید او را اعلام کرد. همین تصمیم و البته یک صحنه دیگر که سیتیزن ها معتقد بودند داور باید برای آنها پنالتی می گرفت باعث اعتراض شدید پپ گواردیولا به داور شد و آنتونی متئو داور اسپانیایی بازی نیز هموطن خود را از کنار زمین اخراج کرد تا پپ نیمه دوم را از روی سکو ها تماشا کند.

حذف بارسا، معجزه گلادیاتورها برای ثبت در تاریخ فوتبال/لیورپول با عزیز مصر اتحاد سیتیزن ها را نابود کرد

اما با شروع نیمه دوم محمد صلاح ستاره مصری سرخ ها رویای کامبک را برای سیتیزن ها از بین برد  و دوباره به مانند دیدار رفت دروازه شاگردان پپ را در دقیقه 56 باز کرد . سیتی که بعد از این گل ناامید شده بود در دقیقه 77 باز هم دروازه اش با اشتباه مدافعان این تیم توسط روبرتو فیرمینو باز شد تا شاگردان کلوپ با اقتدار و با پیروزی در دو دیدار رفت و برگشت راهی مرحله بعد شوند.

در نهایت لیورپول با پیروزی دو بر یک در این دیدار و پنج بر یک در مجموع راهی مرحله نیمه نهایی شد.

حذف بارسا، معجزه گلادیاتورها برای ثبت در تاریخ فوتبال/لیورپول با عزیز مصر اتحاد سیتیزن ها را نابود کرد

 

 انتهای پیام/

صعود رم و لیورپول با حذف بارسا و منچسترسیتی

نظر شما