شناسهٔ خبر: 24684382 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده های کشور

وضعیت جوی و ترافیکی محورها و جاده های پرتردد کشور در روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۹۶ اعلام شد.

صاحب‌خبر -
ترافیک جاده چالوس حدفاصل بیلقان تا سدکرج سنگین است

به گزارش اعتدال، رئیس پلیس راهور البرزترافیک جاده چالوس حدفاصل بیلقان تا سدکرج را سنگین اعلام کرد.

سرهنگ رضا معظمی گودرزی، با اشاره به وضعیت ترافیکی راه های استان البرز، اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک‌سنگینی را در آزادراه تهران-کرج حدفاصل گرمدره تا پل کلاک شاهد هستیم.

وی وضعیت ترافیک در آزادراه کرج-قزوین حدفاصل پل فردیس تا هشتگرد در اکثر مقاطع را نیز سنگین اعلام کرد و افزود: ترافیک سنگینی در محور کرج-چالوس حدفاصل بیلقان تا سد کرج گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور استان البرز از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سفری خوش و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.


ترافیک در جاده چالوس/ وضعیت محور هراز و فیروزکوه

پلیس راه راهور ناجا، وضعیت جوی و ترافیکی محورها و جاده های پرتردد کشور در روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۹۶ را اعلام کرد.

پلیس راه راهور ناجا، وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها و محورهای اصلی کشور در روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۹۶ را اعلام کرد.

ترافیک نیمه سنگین

جنوب به شمال محور کرج-چالوس (ابتدای محور تا تونل ۵ نیمه سنگین)

جنوب به شمال محور هراز (محدوده های پیست آبعلی تا امام زاده هاشم، آبشار تا تکاور، تکاور تا شنگولده و گزنک تا لاسم)

جنوب به شمال محور فیروزکوه(طول محور پر حجم و روان)

باند شمالی آزادراه کرج-قزوین (از پل فردیس تا هشتگرد)

غرب استان تهران آزادراه  تهران-قم (از پل شهید کاظمی تا خروجی اسلامشهر نیمه سنگین و طول محور پر حجم و روان)

استان قم (محدوده عوارضی)

باند شمالی آزادراه  قزوین-کرج و قزوین-زنجان (نیمه سنگین )

جنوب به شمال محور قزوین-رشت (طول محور پر حجم و روان)

سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.



ترافیک نیمه سنگین در محورهای هراز و فیروزکوه/زمان سفر مدیریت شود

رییس پلیس راه شرق استان تهران از ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه خبر داد.

سرهنگ سیاوش محبی ضمن تشریح وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران اظهار داشت: با آغاز موج اول مسافرت های نوروزی از چند روز گذشته و حرکت مسافران به سوی شمال کشور شاهد افزایش محسوس بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون مسیر جنوب به شمال محور هراز به ویژه در محدوده امام زاده هاشم(ع) ترافیک نیمه سنگین را تجربه می کند.

رییس پلیس راه شرق استان تهران سپس به محور فیروزکوه اشاره کرد و گفت: این محور نیز در مسیر جنوب به شمال زیر بار ترافیک نیمه سنگین است.

رییس پلیس راه شرق استان تهران افزود: همین وضعیت را در آزادراه تهران- پردیس در مسیر خروج از تهران و محدوده عوارضی مشاهده می کنیم و حرکت خودروها با کندی روبه رو است، اما پس زدگی و گره ترافیکی نداریم.

محبی اضافه کرد: در محورهای امام رضا(ع) و حرم تا حرم، طبق گزارش های دریافتی ترافیک عادی و روان حاکم است.


ترافیک جاده شمال همچنان نیمه سنگین

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهورناجا از ترافیک نیمه سنگین و پرحجم در مسیرهای منتهی به شمال کشور خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌های دریافتی در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس  از ابتدای محور تا تونل پنج در محدوده ولی آباد تا پل زنگوله ترافیک نیمه سنگین است.

وی افزود: همچنین درمسیر جنوب به شمال محور هراز از محدوده آبشار تا تکاور و از تکاور تا شنگولده ترافیک نیمه سنگین  و در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه ترافیک درطول محور پر حجم و روان است.

رحمانی با بیان اینکه ترافیک در باند شمالی آزادراه تهران-کرج از شهرک جهان نما تا پل فردیس، باند شمالی آزادراه کرج-قزوین  از پل فردیس تا مهرویلا  نیز نیمه سنگین است، گفت: در غرب استان تهران نیز در آزادراه  تهران-قم از پل شهید کاظمی تا عوارضی ترافیک نیمه سنگین و در طول محور پر حجم و روان است.

به گفته وی ترافیک در باند شمالی آزادراه  قزوین-کرج و قزوین –زنجان نیمه سنگین و در مسیر جنوب به شمال محور قزوین-رشت در طول محور پر حجم و روان است.

وی افزود: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.


شرایط جوی کشور در اولین روز فرودین‌ماه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و غرب سواحل شمالی در اولین روز فروردین ماه ۹۷ خبر داد.

احد وظیفه، شرایط جوی کشور را پیش‌بینی و اظهار کرد: بنا به داده‌ها و نقشه‌های پیش‌بینی امروز (سه‌شنبه) ۲۹ اسفند ماه آسمان کشور صاف خواهد بود، همچنین در نیمه شرقی کشور افزایش دمای چهار تا شش درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که بعد از ظهر فردا (چهارشنبه اول فروردین ماه) موج کم دامنه‌ای از نوار شمالی عبور می‌کند، گفت‌: این موج سبب بارش پراکنده و وزش باد در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و غرب سواحل شمالی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه (دوم فروردین ماه) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان و ارتفاعات البرز شرقی این موج بارشی فعال بوده و سبب بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد می‌شود.

وظیفه در پایان شرایط جوی تهران را پیش‌بینی کرد و گفت‌: فردا آسمان تهران صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز آینده ۲۵ و شش درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین تهران در روز پنجشنبه کمی ابری و همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۸ و ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.


ترافیک نیمه‌سنگین جاده‌های منتهی به شمال

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد و از ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورهای منتهی به شمال کشور خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ گزارش‌های واصله از مراکز کنترل ترافیک در سراسر کشور حاکی از آن است که در ساعت ۱۷ امروز ۲۹ اسفندماه ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس پر حجم اما روان است. در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه نیز وضعیتی مشابه را شاهد هستیم و ترافیک پرحجم و روان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در مسیر جنوب به شمال محور قزوین-رشت در محدوده  ورودی شهر رودبار ترافیک نیمه سنگین است، گفت: ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور هراز از محدوده پلور تا آب اسک نیز نیمه سنگین گزارش شده است.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز محدوده آب اسک تا گزنک را سنگین اعلام کرد و افزود:‌ در سایر محورهای مواصلاتی کشور جوی آرام و ترافیکی روان گزارش شده است.

رحمانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ از رانندگان و مسافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و نیز امدادرسانی به حوادث احتمالی با این شماره تلفن تماس بگیرند.


نظر شما