شناسهٔ خبر: 24648852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در ایام نوروز صورت می گیرد

برگزاری تور گردشگری مذهبی در همدان/اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان همدان

خبرگزاری شبستان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: تور گردشگری مذهبی در راستای انتخاب همدان به پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ ویژه ایام نوروز برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان امروز (26 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: طرح آرامش بهاری برای هشتمین سال پیاپی از 28 اسفند تا 14فروردین در محل بقاع متبرکه و امامزادگان استان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه موجود در استان آمادگی لازم برای برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی را دارند، افزود: در این بقاع متبرکه خیمه های معرفت و غرفه های مشاوره نیز برپا خواهد شد.

 

وی، اعزام 50 مبلغ حوزه علمیه به امامزاده های استان با هدف اقامه نماز جماعت و رفع شبهات اعتقادی و ویژه برنامه تحویل سال نو را از دیگر برنامه های امامزادگان و بقاع متبرکه برشمرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز داشت: همچنین در نوروز امسال به صورت ویژه غرفه سلامت در شهر ملایر و همدان و نمایشگاه محصولات فرهنگی هنری با 20 غرفه به منظور حمایت از اشتغالزایی برای جوانان در صحن مقدس امامزاده عبدالله (س) برپا می‌شود.

 

حجت الاسلام کاروند خاطرنشان کرد: 31 میلیارد و 270 میلیون ریال امسال در حوزه سلامت هزینه شده است که از این میزان 22 میلیارد ریال در ملایر صورت گرفته است.

 

وی در خصوص کمک به بیماران صعب العلاج نیز گفت: 360  نفر در ملایر هریک به مبلغ 1 میلیون و پانصد هزار تومان و در همدان نیز 120 از بیماران صعب العلاج کمک هزینه درمانی دریافت کرده‌اند.

 

وی ابراز داشت: چهاردستگاه دیالیز برای بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان ملایر و 2 دستگاه دیالیز برای بیمارستان اسدآباد و در آینده ای نزدیک تجهیزات بیمارستانی برای شهرستان کبودراهنگ از محل موقوفات خریداری می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: در استان همدان 33 بیمار پروانه ای شناخته شده است که از محل موقوفات به هر بیمار یک میلیون و 500 میلیون تومان کمک هزینه داده شده که از این تعداد 12 نفر در تویسرکان به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

حجت الاسلام کاروند از توزیع چهار و 500 سبد کالا از ابتدای سال تاکنون خبرداد و بیان داشت: درهفته ای گذشته در بین تمام بیماران پروانه ای سبد کالا به ارزش 500 هزار تومان توزیع شده است.

 

وی از ثبت 90 وقف جدید در استان خبرداد و گفت: وقف با موضوع استکبار ستیزی در شهرستان نهاوند در کشور بی نظیر بود که این خود نشان از تغییر نگرش مردم نسبت به موضوع وقف دارد.

 

وی از برگزاری تور گردشگری مذهبی در راستای انتخاب همدان به پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 خبرداد  و تصریح کرد: از پنجم فروردین‌ماه این برنامه با هدف آشنایی با بقاع متبرکه همدان و موقوفات شاخص استان برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت گردشگری مذهبی در پایتخت گردشگری آسیا، اظهار کرد: در تور گردشگری بقاع متبرکه همدان به ویژه امامزاده عبدالله و موقوفه بهاءالملک مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

نظر شما