شناسهٔ خبر: 2461369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به بهانه حضور روحانی در گلستان؛

چشم امید دانشجویان گلستانی به سفر روحانی/ آمدی جانم به قربانت کمی بیشتر بمان!

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح روز گذشته در حالی وارد استان گلستان شد که بسیاری از دانشجویان با چشم امید به این سفر خواستار رفع مشکلات موجود و دیدار با روحانی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از گرگان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به همراه هیات دولت روز گذشته وارد گلستان شد؛ این در حالی است که دانشگاه‌های این استان به عنوان یکی از قدرتمندترین قطب‌های قدرت منطقه در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

 

در این مجال به سراغ دانشجویان سه دانشگاه گلستان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و علوم پزشکی گلستان به عنوان سه دانشگاه مادر استان رفته تا انتظارات خود را به عنوان قشری که روحانی در سخنان ابتدایی خود در دیدار مردمی با مردم استان به طور ویژه به آنان اشاره کرد با رئیس جمهور خود در میان بگذارند.

 

روحانی صبح روز گذشته در همان ابتدا در دیدار با مردم گلستان در ورزشگاه آزادی گرگان گفت "من به نسل جوان بخصوص قشر دانشجو قول می‌دهم پای وعده‌هایم خواهم ایستاد" از این رو بر آن شدیم با دانشجویان سه دانشگاه مطرح استان گفتگویی داشته باشیم تا هم میزان رضایت و هم میزان انتظار آنان از ریاست جمهوری مطابق با وعده‌های روحانی از ابتدای دولت تا کنون سنجیده شود و مراتب تشکر و درخواست دانشجویان استان به گوش رئیس کابینه تدبیر و امید برسد.

 

انتظار میرود حداقل رئیس جمهور با جامعه دانشجویی استان دیدار داشته باشد

 

عبدی، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه گلستان در گفتگو با "خبرگزاری دانشجو" گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کسی که رئیس جمهور می‌شود، باید نقاط قوت رئیس جمهور قبل را تقویت و نقاط ضعف او را از بین ببرد.

 

وی افزود: از رئیس جمهور انتظار می‌رود با دانشجویان که در سخنان خود آنان را قشر ویژه‌ای خطاب کردند نه تنها دیدار داشته باشند؛ بلکه این دیدار را در اولویت قرار دهند و صدای دانشجویان را بشنوند نه اینکه در برنامه‌های خود و اولویت بندی‌های دیگر این دیدار را حذف کنند در کنار این انتظارات کوچک دیگری نیز وجود دارد که در این دیدار فضا امنیتی نشود و کسانی که به عنوان نماینده دانشجویی صحبت می‌کنند مانند نوبت‌های پیشین در استان‌های دیگر نمادین نبوده تا تصور نشود ضبط صوت در حال خواندن است؛ البته گویا به نظر می‌آید این انتظار از قشر دانشجو که مهم نیز خطاب می‌شوند انتظار زیادی تلقی می‌شود!

 

دانشگاه گلستان هنوز چشم انتظار فضای فیزیکی است/ آخرین امید ما سفر رئیس جمهور است

 

این دانشجو به مشکلات موجود دانشگاه گلستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه گلستان پس از جابجایی با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد که این مشکلات دامن گیر 4هزار دانشجو شده است تا حدی که حتی فضای آموزشی لازم نیز وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه خواستار اختصاص ساختمان پردیس قدیم منابع طبیعی به دانشگاه گلستان به طور کامل هستیم، تاکید کرد: دانشگاه از کمبود امکانات رفاهی و ورزشی رنج می‌برد در ترم جدید با تمهیدات ریاست و حمایت مجدانه مسئولان دانشگاه سه سانس فوتسال برای دانشجویان در نظر گرفته شد که دانشجویان به دلیل نبود سالن در سالن‌های اجاره‌ای بیرون از دانشگاه ورزش می‌کنند.

 

عبدی خاطرنشان کرد: تقریبا امکانات رفاهی دانشگاه در حد صفر است و فضای تفریحی وجود ندارد سالن‌های کوچکی وجود دارد که فقط می تواند پاسخگوی کارکنان و اساتید دانشگاه باشد نه 4000 دانشجو.

 

این دانشجو با تاکید بر کمبود فضای فیزیکی در این دانشگاه گفت: در دانشکده فنی الغدیر گرگان به قدری مشکل فضای فیزیکی بیداد می‌کرد که در نیمسال تحصیلی جاری سه تا چهار کلاس را به صورت ضرب الاجلی برای دانشجویان رشته معماری احداث کردند که البته چون فضای محیطی دانشکده در الغدیر کم بود این کلاس‌ها در پردیس قدیم منابع طبیعی بنا شد که بعید است این کلاس‌ها مطابق استانداردهای این رشته ساخته شده باشد.

 

داشجوی رشته ریاضی دانشگاه گلستان با بیان اینکه قرار بود ساختمان جهاد کشاورزی واقع در سایت اداری استان گلستان که بلااستفاده افتاده است به این دانشگاه تعلق بگیرد تا 4هزار دانشجوی فعلی دغدغه ای غیر از درس نداشته باشند، گفت: بسیاری از دانشجویان که از وضعیت نبود فضا کلافه شدند خودشان مستقیم روند حل این مشکل را از مسئولان دانشگاه جویا می‌شوند و مشخص شده فعلا تخصیص ساختمان جهاد نیز به این دانشگاه منتفی است؛ این در حالی است که انتظار داشتیم بعد از یک سال کش و قوس بالاخره با حضور رئیس جمهور این مهم محقق شود و 4هزار دانشجو از بلاتکلیفی بیرون بیایند.

 

وی بیان داشت: زمزمه‌ها حاکی از این است که دانشگاه علوم پزشکی نیز خواستار ساختمان جهاد است؛ این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی استان با تنها 1000 دانشجو دو سایت دارد؛ اما دانشگاه گلستان با 4000 دانشجو از کمترین امکانات دانشگاهی که مسئله فضای آموزشی است نیز بی بهره است.

 

عبدی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت مکان‌های دولتی خالی باید به دانشگاه‌ها برسد، انتظار می‌رود 4000 دانشجوی چشم انتظار این دوره را ناامید نکنند و ساختمان جهاد را به دانشگاه گلستان بدهند.

 

دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه گلستان در پایان بیان داشت: طبق صحبتی که با مسئولان دانشگاه داشته‌ایم هیچ یک از مصوبات سفر اول و دوم اجرایی نشده است.

 

دانشگاه منابع طبیعی گرگان؛ از نبود "سردر" تا سیاه نمایی برخی اساتید در کلاس


یکی از دانشجویان دختر رشته مهندسی آب ورودی 92 دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با "خبرگزاری دانشجو" گفت: سردر دانشگاه هویت آن است؛ اما دانشگاه ما تقریبا در این زمینه بی هویت است و سردری ندارد!


وی افزود: مسیر رفت و آمد در دانشگاه و خوابگاه آسفالت نیست و در زمستان و پاییز که شمال معمولا بارانی است نمی‌توان از این مکان عبور کرد.


این دانشجوی رشته مهندسی آب همچنین تصریح کرد: دانشگاه بزرگ علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تنها یک سالن مطالعه دارد که تعداد میز و صندلی‌های آن نیز از نظر دانشجویان متقاضی کافی نیست.


وی بیان داشت: غذای سلف کیفیت لازم ندارد و حداقل انتظار ما از مسئولان سلف این است که از روغن غذا کم کرده و به هزینه تهیه مواد اولیه اضافه کنند!


دانشجوی دیگری که در رشته مهندسی مواد و طراحی صنایع غذایی تحصیل می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد شهید گمنام مظلوم ترین عضو دانشگاه است و دانشگاه برای تمیز کردن اطراف حرم شهید اقدام نمی‌کند.


وی در ادامه به مشکلاتی نظیر قدیمی بودن ساختمان دانشکده علوم کشاورزی، ضعیف بودن اینترنت دانشگاه و کمبود حجم دانلود، عدم وجود نیمکت کافی در محوطه دانشگاه به خصوص جنب دانشکده منابع طبیعی که فضای باز و قابل مشاهده است، عدم پذیرش دانشجو در رشته مهندسی مواد طراحی صنایع غذایی در سال تحصیلی جدید و کم بودن بار علمی برخی اساتید نسبت به دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور اشاره کرد.


این دانشجوی ورودی 92 رشته مهندسی مواد طراحی صنایع غذایی تاکید کرد: وضع تجهیزاتی و معماری ساختمان شهید چمران ضعیف است و اصلا به معماری دانشگاهی ارتباطی ندارد.


وی در پایان گفت: برخی کلاس‌ها به خصوص در دانشکده علوم دام با آزمایشگاه مشترک است که باعث بوجود آمدن بوی نامطبوع و غیرقابل تحمل برای دانشجویان در برخی ساعات روز می‌شود با توجه به اینکه دفتر تشکل‌های دانشجویی نیز در این دانشکده قرار دارد.


دانشجوی بعدی دانشجوی دختر رشته شیلات بود و درباره مشکلات احتمالی دانشگاه، گفت: هیچ مشکلی در دانشگاه احساس نکرده‌ام و همه چیز بر وفق مراد است؛ البته ساختمان شهید چمران اندکی از نظر عایق بودن صدا در ساعات کلاسی مشکل ساز است که به علت ساخت و سازهای داخلی است.


این دانشجو در انتها این را اضافه کرد که کارکنان بخش آموزش دانشگاه توانایی پاسخ دادن به دانشجویان را ندارند.


دانشجوی بعدی دانشجوی رشته شیلات ورودی 90 بود که در ابتدا بیان داشت: اینکه دانشجویان مشکلات ریز و درشت خود را می‌خواهند با رئیس جمهور در میان بگذارند، نشانگر فضای امیدواری است که البته انتظار می‌رود به تناسب کوچکی خواسته روند حل آن سریع‌تر باشد و این امید خدای ناکرده ناامید نشود.


وی در بیان خواسته‌های خود گفت: فضای "امر به معروف و نهی از منکر" در دانشگاه خاموش است و خانم‌های حراست خودشان به درستی چادر سرشان نمی‌کنند و چادر بجای سرشان روی دوششان است و این مطمئنا موجب سرباززدن دانشجویان از قبول حجاب شده و وضعیت ظاهری دانشگاه را زشت خواهد کرد.


این دانشجو ادامه داد: متاسفانه برخی اساتید در کلاس تمام وقت وضعیت کشور را بد و مسموم نشان می‌دهند و از کشورهای خارجه برای دانشجویان بهشت ساخته‌اند که این اقدام غرور و عزت ملی را که مطمئنا دولت برای آن تلاش می‌کند را کاهش می‌دهد.


"امر به معروف و نهی از منکر" در علوم پزشکی گلستان پشتوانه اجرایی ندارد

 

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز با بیان اینکه دانشجویان انتظار داشتند با رئیس جمهور خود ملاقات داشته باشند، به مشکل این دانشگاه از نگاه خویش اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت پوشش و حجاب در این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر خیلی مناسب‌تر است؛ اما برای رفع اندک مشکل این حوزه لازم است فضای "امر به معروف و نهی از منکر" در دانشگاه بازتر شود و در صورت امکن تصویب شده و ضمانت اجرایی بگیرد.


وی از مشکلات فعلی این دانشگاه در حوزه‌های دیگر به عدم برنامه مناسب پوشش خوابگاهی و تغییر گاها ترمی دانشجویان در خوابگاه‌ها، عدم برخی شئونات اخلاقی در بیمارستان‌ها و عدم وجود سیستم حمل و نقل در مسیر بیمارستان صیاد که تقریبا خارج از شهر است اشاره کرد و گفت: از دانشگاه خواهشمندیم مشکل تردد این بیمارستان را حل کنند تا بیماران، همراهان، پرسنل و داشجویان دغدغه تردد نداشته باشند و اگر می‌شود از ظرفیت حضور رئیس جمهور برای حل این مسکلات در حوزه‌های مختلف فرهنگی و رفاهی بهره ببرند.


این دانشجو در پایان از مسئولان دانشگاه جهت تفکیک بوفه دختران و پسران تشکر کرد.

 

لازم به ذکر است، برخی دانشجویان از بیان مشکلات ممانعت می‌کردند و خواستار این بودند که بیان مشکلات بدون ذکر نام صورت بگیرد که به نظر می‌آید مسئولان بهتر است این اطمینان خاطر را به دانشجویان بدهند که با توجه به شعار دولت تدبیر و امید هیچ دانشجویی از بیان مشکلات ریز و درشت خود در دانشگاه نباید واهمه‌ای داشته باشد.

 

در پایان، نمایندگی "خبرگزاری دانشجو" در استان رجای واثق دارد که با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران در کابینه تدبیر و امید در استان گلستان این مشکلات را مرتفع گرداند.

 

نظر شما