شناسهٔ خبر: 24563219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

در دیدار رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با ظریف مطرح شد

تمایل صلیب سرخ برای تداوم گفت‌وگوها و همکاری‌ها با ایران

صاحب‌خبر -

پیتر مائورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که برای دیدار با مقامات سیاسی کشورمان به تهران سفر کرده است، روز گذشته با حضور در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در این دیدار اراده و تمایل آن کمیته برای تداوم گفت‌وگوها و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی در خصوص مهمترین مشکلات انسانی مربوط به وجود بحران انسانی در برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند. 
همچنین تحولات انسانی در سوریه از جمله ضرورت تخلیه مردم عادی منطقه جنگ زده غوطه شرقی و تداوم ارسال کمک‌های بشر دوستانه به ساکنان در بند آن منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. لزوم آتش‌بس فوری در یمن و ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به مردم آن کشور از دیگر محورهای مطرح شده در این دیدار بود. وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را به منظور کاهش آلام و مصائب مردم جنگ زده کشورهای سوریه و یمن و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم این دو کشور به عمل خواهد آورد.
رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در روز شنبه نیز با دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد. حسین جابری انصاری در دیدار با پیتر مائورر درخصوص تلاش‌های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ و زمینه‌‌‌های همکاری طرفین برای مهار پیامدهای انسانی بحران‌‌‌های جاری در سوریه، یمن و لیبی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. رئیس کمیته بین‌‌المللی صلیب سرخ در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌‌‌های در دست اجرای این کمیته در بحران‌‌های سوریه، یمن و لیبی از جمهوری اسلامی ایران خواست به موفقیت بیشتر این تلاش‌‌ها کمک کند. جابری انصاری نیز در این دیدار با تشریح شرائط فاجعه‌‌‌بار انسانی در یمن و مرگ خاموش مردم این کشور در پرتو تداوم سیاست جنگ‌‌طلبانه سعودی گفت: متاسفانه ملت‌ها قربانیان اهداف جاه‌‌طلبانه و غیرمنطقی سیاستمداران جنگ‌‌طلب هستند. وی همچنین با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران‌‌‌های منطقه و تلاش‌‌‌های گسترده به عمل آمده از سوی ایران در حوزه‌‌‌های انساندوستانه، بر آمادگی کامل ایران برای همکاری با سازمان‌های بین‌‌المللی و صلیب سرخ در جهت کاهش ابعاد فاجعه انسانی جاری در بحران‌‌های منطقه تاکید کرد. 
هیات صلیب سرخ جهانی پیش از این نیز با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری دیدار کرده بودند. پیتر مائورر رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با علی اکیر ولایتی بیان کرد: ایران نقش تاثیرگذاری در همگرایی کشورهای منطقه و برقراری صلح در خاورمیانه دارد. وی با قدردانی از ایران به نقش کشورمان در منطقه اشاره و با اظهارامیدواری به ثمربخش بودن این گفت‌و گوها اظهار کرد: ما روابط خوبی با ایران از گذشته های دور داشتیم و این روابط همچنان پابرجاست. رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ادامه داد: ایران در توسعه منطقه نقش عظیمی داشته و انعکاس این تاثیرگذاری را شاهد هستیم. مائورر همچنین ابراز کرد: توسعه روابط با ایران همکاری‌های بیشتری را می‌طلبد و نقش موثر ایران در برقراری صلح در منطقه بوده و از این امر حمایت می‌کنیم.
 

نظر شما