شناسهٔ خبر: 2454692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام آمادگي فائو براي مشارکت در حل معضلات درياچه اروميه

صاحب‌خبر - ارومیه / واحد مرکزی خبر / اجتماعی

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در بازدید از حوزه دریاچه ارومیه برای مشارکت در حل معضلات این زیست بوم طبیعی اعلام آمادگی کرد.
سرج ناکوزی نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد quotation mark فائو quotation mark در جمهوری اسلامی ایران طی بازدیدی از سواحل شرقی دریاچه ارومیه ، بر آثار منفی ادامه کاهش سطح آب این دریاچه بر مناطق مجاور و مردم محلی تاکید کرد و گفت: این سازمان برای همکاری های فنی با ایران با هدف پاسخگویی به این بحران به روشی پایدار آمادگی دارد.
نماینده فائو در ایران تاکید کرد فرسایش سرزمین تاثیرات منفی جدی بر کشاورزی و معیشت جوامع محلی و همچنین سلامت ساکنان منطقه وارد ساخته است.
ناکوزی افزود: وضع کنونی دریاچه ارومیه که امروز شاهد آن هستیم تاکیدی است بر نیاز به تغییر در شیوه پاسخگویی به شرایط رو به وخامت دریاچه و حفظ این میراث و نماد طبیعی ملی.
وی گفت: اگرچه اقداماتی که تاکنون برای نجات دریاچه ارومیه انجام شده ستودنی است ، با این حال رویکردی جامع ، اصولی و مرحله به مرحله که به طور کامل به ابعاد مختلف این مسئله بپردازد و مدیریت پایدار زیست محیطی منابع طبیعی منطقه را محقق کند ، امری بسیار مهم است.
در این راستا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام آمادگی کرد تا تخصص های فنی خود را در طیف گسترده ای از موضوعات شامل مدیریت پایدار اراضی ، جنگل و منابع آب ، مقابله با خشکسالی و بیابان زایی را در قالب مشارکت با دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور مقابله با چالش های پیش روی دریاچه ارومیه به کار گیرد.
نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد quotation mark فائو quotation mark در جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با همکاری دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور و حمایت مالی صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) طرح موفق quotation mark احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته quotation mark را با تاکید بر اراضی تحت تاثیر فرسایش بادی و خاک در مناطق خشک و نیمه خشک استان کرمان و خراسان جنوبی به اجرا گذاشته است.
0002

نظر شما