شناسهٔ خبر: 24525452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وقوع 2600 زمین‌لرزه از ابتدای سال تاکنون در استان کرمان

نمایندگی کرمان

معاون عمرانی و فنی استاندار کرمان از وقوع 2600 زمین لرزه از ابتدای سال تاکنون در استان کرمان خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم که چنانچه ساختمان‌های در سطح استان امکان بیمه شدن آن‌ها وجود دارد، بیمه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «سید مصطفی آیت اللهی موسوی» صبح امروز 19 اسفندماه در جلسه‌ای با محوریت بیمه ساختمان‌های استان کرمان در برابر زلزله با حضور رئیس بیمه مرکزی کشور گفت: استان کرمان جزو بحرانی‌ترین استان‌های کشور به لحاظ وقوع زمین لرزه و حوادث طبیعی است.

وی از وقوع 2600 زمین‌لرزه از ابتدای سال تاکنون در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌دنبال آن هستیم که چنانچه ساختمان‌های در سطح استان امکان بیمه شدن آن‌ها وجود دارد، بیمه شوند.

معاون عمرانی و فنی استاندار کرمان به تشریح اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده پرداخت و افزود: هم‌اکنون و پس از آواربرداری، تشکیل پرونده و روال قانونی، 12 واحد مسکونی در منطقه هجدک در مرحله نازک‌کاری قرار دارند.

براساس این گزارش، «شهباز حسن‌پور» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تشکر از ابتکارات استاندار کرمان که باعث رونق استان کرمان شده است، گفت: در بحث بیمه عقب‌ماندگی‌های تاریخی داریم.

وی با گلایه از این‌که فقط 200 شعبه بیمه در سطح استان کرمان مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: باید شعب بیمه بیش از این میزان باشد و امیدواریم اقدامات بسیار خوبی در سال آینده در این زمینه داشته باشیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در کرمان به ازای هر 15 هزار نفر یک شعبه بیمه وجود دارد، یادآور شد: باید پول‌هایی که از استان دریافت می‌شود در خود استان سرمایه‌گذاری شوند یا در بانک‌های استان سپرده شوند تا بخشی از عقب‌ماندگی های استان جبران شود.

انتهای پیام

نظر شما