شناسهٔ خبر: 24506079 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد:

پرداخت بیش از ۱۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۵۴ واحد تولیدی سمنان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از ابتدای امسال و در جهت رفع موانع تولید به ۳۵۴ واحد تولیدی این استان بیش از یک هزار و 970 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، بهروز اسودی در هشتاد و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان تصریح کرد: امسال در قالب تسهیلات رونق تولید به دو واحد تولیدی استان به ارزش ۴ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و نوسازی پرداخت شده است.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۲هزار واحد تولیدی استان به منظور دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب افزود: تاکنون یک هزار و ۲۵۶ واحد تولیدی متقاضی جهت دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش بیش از هشت هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند‌.

اسودی با اشاره به رتبه اول این استان در تعداد پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور گفت: ۳۵۴ واحد تولیدی استان امسال به ارزش یک هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند که سهم صنعت حدود یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال و سهم کشاورزی ۴۶۱ میلیارد ریال بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در این جلسه با درخواست ۱۲۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت و جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

اسودی با اشاره به اشتغالزایی ۲۹۴ نفری طرح های معرفی شده بیان کرد: از این طرح‌ها ، ۱۸ طرح به ارزش ۲۸۳ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۱۰۴ طرح به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست اضافه کرد: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیات و تامین اجتماعی هفت واحد تولیدی تجیران، ماشین لنت ، سیم و کابل شاهین ، الگانت ، صنایع لاستیکی پارمیدا، نورد لوله و شاب سرویس بررسی شد.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به اجرایی شدن ۵۷ درصد مصوبات این کارگروه اذعان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۵۰۶ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع یک هزار و ۲۱۳مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

نظر شما