شناسهٔ خبر: 24503809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فاکس نیوز: نامه رهبر کره شمالی به ترامپ تحویل داده شد

تهران – ایرنا - فاکس نیوز بامداد جمعه به نقل از یک منبع دیپلماتیک خارجی اعلام کرد: هیات کره جنوبی، نامه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تحویل داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه آمریکایی، سارا سندرز' (Sarah Sanders) سخنگوی کاخ سفید گفت که «چونگ یو یونگ» رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی ساعت هفت بعد از ظهر روز پنجشنبه به وقت آمریکا خبری مهمی را درباره کره شمالی اعلام خواهد کرد.
شبکه فاکس نیوز در این باره مدعی شد: مسئول کره جنوبی از درخواستی صحبت خواهد کرد که رهبر کره شمالی برای دیدار با ترامپ مطرح کرده است.
بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، هیات کره جنوبی که به آمریکا رفته است، قرار است ، پایبندی کیم جون اون مبنی بر توقف آزمایش موشکی این کشور را اعلام کند.
یو یونگ رئیس اداره امنیت ملی و «سو هون» رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی روز گذشته برای تدارک دیدار احتمالی مقام های آمریکایی با رهبر کره شمالی به واشنگتن سفر کردند.
چونگ پیشتر پس از پایان سفرش به کره شمالی با «مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن تلفنی گفت و گو کرده است.
از سوی دیگر، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اولین ملاقات خود با مقام های همسایه جنوبی، این هفته در دیدار با چونگ و هون که در راس هیاتی به پیونگ یانگ رفته بودند، برای آغاز مذاکرات عاری سازی هسته ای با واشنگتن ابراز تمایل کرده بود.
براساس این گزارش این دو مقام کره جنوبی پس از بازگشت از واشنگتن، به صورت جداگانه به روسیه، چین و ژاپن خواهند رفت.
همچنین دو کره توافق کرده اند که اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت 97) نشستی دو جانبه داشته باشند.
شبس**9363**1859

انتهای پیام /*

نظر شما