شناسهٔ خبر: 24481620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره شمالی: برنامه توسعه تسلیحاتی هسته ای توجیه پذیر است

پکن - ایرنا - تنها یک روز پس از اعلام موافقت کره شمالی برای امکان عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای، این کشور اعلام کرد برنامه توسعه تسلیحاتی هسته ایش توجیه پذیر است و نباید مقوله ای منازعه آفرین تلقی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا این در شرایطی است که هیات کره جنوبی که به کره شمالی سفر کرده بود بعد از بازگشت به سئول اعلام کرده است 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی برای گفت و گو در باره خلع سلاح هسته ای آماده است.
با این وصف کره شمالی به کره جنوبی تاکید کرده است که اگر تضمین های امنیتی به این کشور داده شود و نگرانی هایش در نظر گرفته شود می توان روی فرایند غیراتمی شدن کار کرد.
اما امروز روزنامه 'رودونگ سینمون' مهمترین ارگان رسانه ای دولت و حزب حاکم کره شمالی نوشت آمریکا با تهدیدهایش به عنوان بزرگترین دارنده زرادخانه هسته ای دنیا راهی برای کره شمالی جز ساخت تسلیحات اتمی باقی نگذاشت.
این روزنامه تاکید می کند امروز کره شمالی دارنده این سلاح هاست تا بتواند در برابر تهدیدهای آمریکا از خود دفاع کند.
روزنامه تاکید می کند که مالکیت بر تسلیحات اتمی توجیه دارد و اصلا نمی توان آن را به چالش کشید.
نشریه کره شمالی آزمایش بمب هیدروژنی و موشک بالستیک قاره پیما را نیز ستوده و آن را برای مقابله با آمریکا و مهار آن کشور یک پیروزی دانسته است.
کره شمالی افزوده است امروز صلح و ثبات شبه جزیره کره و کل آسیای شمال شرقی و منطقه، مدیون تسلیحات اتمی و نیروی بازدارندگی هسته ای این کشور است و این تسلیحات فقط برای مجازات کسانی است که بخواهند به کره شمالی دست درازی کنند و تهدیدی علیه دیگران محسوب نمی شود.
کره جنوبی اما می گوید که کره شمالی برای برگزاری سومین اجلاس سران در اواخر آوریل و همچنین ایجاد خط ارتباطی مستقیم میان رهبران دو کشور و خلع سلاح هسته ای اعلام آمادگی کرده است.
آساق**231**1904**

انتهای پیام /*

نظر شما