شناسهٔ خبر: 24454093 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توقیف ۱۲۶ هزار تن ذرت بدون مجوز‌های لازم

گمرک ایران در مورد­ توقیف ۱۲۶ هزار تن ذرت­­ در­گمرک بندر امام خمینی را­ توضیح داد.

صاحب‌خبر -

توقيف ??? هزار تن ذرت بدون مجوزهاي لازمبه گزارش­ خبرگزاري صداوسيما ­از روابط عمومي گمرک ايران؛گمرک ايران وفق مقررات صادرات و واردات، مجوز واردات هر کالايي را با دريافت ­مجوز از ديگر سازمان هاي مرتبط با تجارت خارجي و سپس اظهار به گمرک صادر مي کند.
بر اين اساس ورود انواع کالا مشمول دريافت ­مجوزهاي قانوني از سازمان هاي همجوار است و گمرک ايران پس از اخذ مجوزهاي مرتبط با واردات هر کالايي نسبت به وصول حقوق و عوارض گمرکي و انجام کنترل هاي گمرکي اقدام و مجوز ترخيص از گمرک صادر مي کند.
در مورد­­­ موضوع توقيف 126 هزار تن ذرت با توجه به اينکه انجام تشريفات گمرکي اين کالا مشمول دريافت ­مجوز از سازمان قرنطينه نباتي، بهداشت و استاندارد بوده است و هيچ کدام از مجوزهاي يادشده براي اين کالا صادر نشده بود بنابراين اجازه ترخيص اين کالا را ­گمرک بندر امام خميني صادر نکرد.
با راه اندازي سامانه جامع گمرکي و پنجره واحد تجارت فرامرزي، ارتباط گمرک با همه­­سازمان هاي همکار براي­ دريافت ­مجوزهاي ترخيص کاملا الکترونيکي است و تمامي مجوزهاي ترخيص به صورت سيستمي و الکترونيکي دريافت­ مي شود و امکان ورود هيچ کالايي، بدون اخذ مجوز سازمان هاي ذيربط امکان پذير نيست.

نظر شما