شناسهٔ خبر: 24415976 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به ایلنا خبر داد:

سیستم الکترونیکی جعبه سیاه به دلیل نفوذ آب آسیب دیده است

رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج با بیان اینکه مقداری آب و برف در داخل جعبه سیاه نفوذ کرده است، گفت: از آنجایی که جعبه سیاه دو هفته زیر برف مانده قطعات الکتریکی آن صدمه دیده است بنابراین نمی‌توانیم دسترسی مستقیم به اطلاعات جعبه سیاه داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

حسن رضایی فر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت جعبه سیاه هواپیمای ای.تی.آر اظهار داشت : ظاهر جعبه سیاه هواپیما سالم است.

وی افزود:  هر چند ظاهر جعبه سیاه سالم است اما در بررسی های اولیه متوجه شدیم مقداری آب و برف در داخل جعبه سیاه نفوذ کرده است بنابراین از تایید سیستم های الکترونیکی مطمئن نیستیم. 

رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج با بیان اینکه در این شرایط برای بازخوانی جعبه سیاه احتمالا باید حافظه دستگاه باز شود، گفت: حافظه باید در دستگاه جدید نصب شود تا بازخوانی به درستی انجام شود.

رضایی فر ادامه داد: از آنجایی که جعبه سیاه دو هفته زیر برف مانده قطعات الکتریکی آن صدمه دیده است بنابراین نمی توانیم دسترسی مستقیم به اطلاعات جعبه سیاه داشته باشیم.

وی افزود: باید حافظه جعبه سیاه هواپیما باز شود و بر روی دستگاه‌های جدید سالم نصب شود و پس از آن وارد مرحله بازخوانی شویم.

رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج درباره احتمال پاک شدن اطلاعات جعبه سیاه تاکید کرد: اطلاعات جعبه سیاه هواپیما پاک نمی شود مگر اینکه به برق هواپیما وصل شود و اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قبلی ذخیره شود.

وی درباره تشکیل گروه بررسی و بازخوانی جعبه سیاه هواپیما گفت: در حال حاضر جعبه سیاه تحویل مقامات قضایی استان کهکیلویه و بویر احمد شده است و باید به تهران منتقل شود.

رضایی‌فر تاکید کرد: از آنجایی که محل وقوع این سانحه اصفهان بوده  بازپرس و دادستان پرونده از استان اصفهان به عنوان نهاد و مرجع قضایی رسیدگی به این سانحه در سازمان هواپیمایی کشور مستقر است و پیگیری‌های قضایی در سازمان هواپیمایی در حال انجام است.  

وی افزود: CVRو FDR هواپیما به سازمان هواپیمایی انتقال و در اختیار دادستان قرار می گیرد.

نظر شما