شناسهٔ خبر: 24410798 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

جعبه سیاه ATR72 پیدا شد

صاحب‌خبر -

رییس هیئت کوه نوردی استان اصفهان گفت: گروهی از کوهنوردان پس از گشتی پنج ساعته در منطقه سقوط جعبه سیاه را به دست آوردند. هرچند که احساس شده بود شاید این جعبه ضربه شدید خورده باشد، اما براساس اطلاعاتی که کوهنوردان ارائه کردند ظاهرا جعبه صحیح و سالم کشف شده است. مهدی نصر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درخصوص پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما اظهارکرد: یک تیم گروه امداد کوهستان متشکل از کوه نوردان اصفهان، همدان، تهران، اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد امروز به منطقه اعزام شدند. وی افزود: این گروه پس از گشتی پنج ساعته در منطقه سقوط جعبه سیاه را به دست آوردند. هرچند که احساس شده بود شاید این جعبه ضربه شدید خورده باشد، اما براساس اطلاعاتی که کوه نوردان ارائه کردند ظاهرا جعبه صحیح و سالم کشف شده است. رییس هیئت کوه نوردی استان اصفهان ادامه داد: همراه با جعبه سیاه قطعاتی از پیکر جانباختگان نیز به پایین کوه منتقل شده است.نصر خاطرنشان‌کرد: جعبه سیاه تحویل مراجع قضایی کهکیلویه و بویر احمد شده است.
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج گفت که جعبه سیاه تحویل دادستانی می‌شود و نماینده کمیسیون اصل ۹۰ هم بر مراحل بازخوانی آن نظارت می‌کند. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تماسی که با آقای مهندس فیلی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مدیربحران این استان داشتم ایشان اعلام کرد که دو دستگاه CVR (cockpit voice recorder) و FDR(flight data recorder) که همان جعبه سیاه هواپیماست، در صحت و سلامت کامل یافت شده است.وی افزود: نگرانی ما ضربه دیدن به این دستگاه‌ها بود که خوشبختانه کاملا سالم هستند و تحویل دادستانی می شوند.این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ همچنین گفت که کارشناس و در صورت نیاز یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در بازخوانی این دستگاه‌ها حضور دارند و نظارت کامل خواهند داشت.
شناسايی پيكر تعدادی 
از جانباختگان سانحه هوايی
رييس كل دادگستری كهگيلويه و بويراحمد گفت: پيكر تعدادی از جانباختگان سانحه هواپيمايی تهران-ياسوج شناسايی شده است. حجت‌الاسلام مزارعی رييس كل دادگستری كهگيلويه و بويراحمد در گفت و گو با ميزان اظهاركرد: پيكر تعدادي از جانباختگان سانحه هواپيمايی تهران-ياسوج شناسايی شده است. 
حجت‌الاسلام مزارعی با اشاره به پيدا شدن جعبه سياه هواپيما، گفت: جعبه سياه هواپيما در اختيار دادستان شهرستان دنا قرار داده شد تا اقدامات قانوني درخصوص موضوع به عمل آيد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما