شناسهٔ خبر: 24357042 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی سامانه ارتباطی جایگاه های عرضه سوخت کشور

امکاناتی چون ­اطلاع رسانی، مشاوره صنفی و ثبت پیشنهادات و انتقادات از این پس با سامانه ارتباطی جایگاههای سوخت فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

راه اندازی سامانه ارتباطی جایگاه های عرضه سوخت کشوربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، امروز در مراسمی سامانه ارتباطی جایگاههای سوخت به منظور پاسخگویی، اطلاع رسانی، ثبت نظرات مردم وتعامل با صنف جایگاه داران افتتاح شد.
همچنین از کارت چند منظوره جایگاه دار در مسیر سیاست های حمایتی از جامعه کارگری و کارفرمایی در جهت توانمند سازی بخش خصوصی و ارباب جمعی جایگاه داران و کارکنان رونمایی شد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران کل کشور درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت : از این پس مردم می توانند از طریق سامانه ارتباطی جایگاههای سوخت ، علاوه بر امتیاز دهی به جایگاههای سوخت ، به ثبت نظرات و پیشنهادات خود مبادرت ورزند و این صنف را از نظرات جمعی بهره مند کنند و از جایگاههایی که امتیاز بالاتری دریافت کنند در همایش های سالانه تقدیر خواهد شد.
بیژن حاج محمدرضا افزود: هدف از طراحی این سامانه تعامل و افزایش رضایتمندی مردم، و تشویق جایگاهداران برای ارائه خدمات بهتر و ارتباط تنگاتنگ با مردم در جهت ثبت انتقادات و پیشنهادات است. روش تعاملی و تشویقی پیوسته در دنیا بهتر از برخورد و تنبیه نتیجه می دهد به خصوص اینکه این صنف سالهاست علی رغم مشکلات خدمت رسانی شرافتمندانه داشته است.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه های عرضه سوخت برای خدمت رسانی به مردم در ایام عید آمادگی کامل دارند گفت: امسال ده ها جایگاه سوخت جدید به مجموعه جایگاه های کشور افزوده شده و هیچ مشکلی در ارائه خدمات به کلیه مسافران نوروزی در راهها و جاده های کشور نداریم .
حاج محمد رضا با بیان اینکه تمام جایگاه های کشور بصورت 24 ساعته در تمام نقاط کشور فعال خواهند بود گفت: برای رفاه حال هموطنان تمهیداتی اندیشیده شده تا در صورت بروز مشکل غیر قابل پیش بینی، جایگاه های سوخت موقت و سیار به سرعت در محل های مورد نظر مستقر شوند تا خللی در عرضه فراروده های سوختی ایجاد نشود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران کل کشوراز اجرای طرح ملی هماهنگ سازی و ارتقای جایگاه های کشور موسوم به «طرح ملی طیجاک» خبر داد و افزود: اجرای این طرح علاوه بر ارتقای خدمات به مردم به ایجاد حدود 50 هزار شغل منجر خواهد شد و بر اصل مدیریت جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کلی اصل 44 بنیان نهاده شده است.
وی درباره چگونگی این اشتغالزایی خاطرنشان کرد: با توجه وجود زیرساخت ها و نزدیک به 6100 جایگاه سوخت در سراسر کشور اجرای این طرح به ایجاد 3 تا 7 شغل جدید در هر جایگاه از جمله اتاق روغن و تعمیرگاه، فروشگاه، کارواش و تبدیل امکان های بالقوه جایگاه های سوخت به بالفعل بیانجامد.
در این مراسم همچنین از کارت چند منظوره رفاهی با عنوان جایگاه یار رونمایی شد.
مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاهداران سوخت کشور درحاشیه این مراسم گفت: با این کارت ها 24 نوع خدمت توریستی، رفاهی، بانکی، خدماتی و آموزشی به کارکنان و جایگاهداران سوخت کشور ارائه خواهد شد.
علی منشی افزود: کارت چندمنظوره رفاهی با عنوان کارت جایگاه یار با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان های کارگری و کارفرمایی و بخش خصوصی فعال و سایر سازمانها در اختیار همکاران این بخش از جامعه قرار خواهد گرفت که از جمله مزایای این کارت، امکان خرید اعتباری فرآورده و تسهیلات فوری با هزینه پائین است.

نظر شما