شناسهٔ خبر: 24254197 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازگشت گروه‌های جست‌وجوگر مستقر در کوه های دنا به کمپ اصلی

یاسوج - ایرنا - معاون عملیات سازمان امداد و نجات سازمان جمعیت هلال احمر گفت: تیم‌هایی که شب گذشته در ارتفاعات چهار هزار و 50 متری دنا برای جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی یاسوج مستقر شده بودند به دلیل شرایط نامساعد هوا به کمپ اصلی در منطقه بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا شاهین فتحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت هوا در ارتفاعات بسیار نامساعد و برای جان امدادگران خطرناک بود.
وی اظهار کرد: بنا بر گزارش هواشناسی در روزهای آینده شاهد برف و باران بیشتری در منطقه خواهیم بود و حضور تیم‌های عملیاتی در ارتفاعات بالا مقدور نیست.
وی بیان کرد: گروه‌های امدادی در مناطق پادنا و سی سخت آماده عملیات هستند و به‌محض فراهم شدن شرایط، عملیات جستجو و انتقال پیکر جان باختگان سانحه هوایی تهران به یاسوج از سر گرفته خواهد شد.
80 امدادگر سازمان هلال احمر از استان‌های مختلف کشور از روز یکشنبه تاکنون در عملیات جستجو مشارکت دارند.
یک فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه در مسیر تهران - یاسوج از صفحه رادار محو شد.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن‌ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.
این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد.
روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
دیروز چهارشنبه نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف و باران و وزش باد این عملیات نیمه‌تمام مانده بود.
ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد دیروز به ایرنا گفته بود که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و بارش باران و برف در این محل تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
امروز معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جانشین ستاد مدیریت بحران استان گفت: عملیات روز پنجم جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی به دلیل شرایط نامساعد جوی متوقف شد.
8143/6110

انتهای پیام /*

نظر شما