شناسهٔ خبر: 24247225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بخشی از خدمات درمانی بال پروانه‌ای، نازایی، ام اس و اوتیسم مشمول بیمه شدند

با موافقت نمایندگان بخشی از خدمات درمانی نازایی، متابولیک، ام اس، بال پروانه‌ای و اوتیسم مشمول بیمه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز پنجشنبه ( 3 اسفند ماه) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 97 بند الحاقی ۱ تبصره 17 را بررسی و تصویب کردند.

براساس این بند؛  ۱- وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر پایه سلامت مکلف است حداکثر ظرف دو ماه نسبت به اصلاح نظام پرداخت به گلوبال برای حداقل ۱۲۰ خدمت که دارای بار مراجعه بالا و بار هزینه‌ای بالا دارند اقدام نماید.

۲- تشریفات (پروتکل‌های) مورد نیاز خدمات سرپایی عمومی و تخصصی با استفاده از راهنمایی‌های بالینی برای حداقل هفتاد خدمت ضروری ظرف مدت سه ماه و بدون هرگونه ایجاد بارمالی تدوین گردد.

۳- سازمان‌ها و ارگان‌های غیردولتی که به هر نحوی از منابع عمومی دولت استفاده می‌کنند باید از تعرفه بخش دولتی تبعیت نمایند. همچنین در مناطقی که سایر بخش‌ها از جمله سازمان تامین اجتماعی، شهرداری و نیرو‌های مسلح امکانات بیمارستانی و ارائه خدمات دارند باید به کلیه افراد بیمه‌شده با تعرفه دولتی خدمت ارائه نمایند.

۴- دولت مکلف است بخشی از خدمات دارویی و درمان بیماران نازایی را مشمول بیمه پایه سلامت قرار داده و بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه‌ای و اوتیسم را همانند بیماران خاص محاسبه و از جدول شماره (۷) ردیف ۱۲۹۰۰۱۵ پرداخت نماید.

انتهای پیام/

نظر شما