شناسهٔ خبر: 24197097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیرو‌های امدادی همچنان در جستجوي لاشه هواپيما

گروه‌های امدادی همچنان در جستجوي لاشه هواپيماي سقوط کرده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مراکز استان ها،  معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با روشن شدن هوا عملیات جست و جو با همکاری ۵۰ گروه امدادی، کوهنوردی و امداد و نجات در منطقه آغاز شده است.
عزیز فیلی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص برف و کولاک و سرمای شدید روند عملیات به‌کندی صورت می‌گیرد افزود: این اکیپ‌ها با استفاده از تجربیات افراد بومی منطقه عملیات جست و جو را بدون وقفه ادامه خواهند داد.

فیلی بیان کرد: بالگرد‌ها از نهادهای مختلف از جمعیت هلال احمر، هوا نیرو و اورژانس کشور در حال اعزام به منطقه هستند.
وی اضافه کرد: ۶ دستگاه پهپاد نیز برای جستجوی بیشتر در حال گشت زنی در منطقه هستند.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هماهنگی لازم با شورای مدیریت بحران اصفهان انجام شده و تعامل خوبی بین دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد برای جست و جو وجود دارد.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده بالگرد‌های بیشتری در حال اعزام به منطقه پادنا هستند.
فیلی گفت: پیش بینی می‌شود تا ظهر امروز خبر‌هایی از سوی گروههای اعزامی اعلام شود.

مدیرکل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی  گفت: درعین حال تا پیدا نشدن لاشه هواپیما نمی توان نقطه دقیق هواپیما را اعلام کرد.
شرفی افزود: از ساعت 5 صبح امروز اعزام گروههای امدادی شامل 105نیرو به محل سقوط که در ارتفاعات 3هزارو 780متری دنا و در شمال منطقه ای بنام نغول آغاز شده است. 
مدیرکل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی ادامه داد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی عملیات امداد هوایی صورت می گیرد که با توجه به اوضاع جوی این کار دور از انتظار است.

شرفی گفت: از دیشب هم گروههای تجسس با 5 پهپاد در ضلع جنوبی محل حادثه مستقر شدند که به محض روشن شدن هوا فعالیت و جستجو برای یافتن لاشه هواپیما آغاز می کنند.
بنابه گفته خبرنگارخبرگزاری صداوسیما وزش باد شدید و کولاک عملیات امدادی را در منطقه با مشکل مواجه کرده است. 
بالگرد های امداد و نجات آماده اند به محض مناسب بودن شرایط جوی عملیات جستجو را آغاز کنند.
وزير راه و شهرسازي در ياسوج
آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی که به دستور رئیس جمهور مسئول بررسی و پیگیری سقوط صبح دیروز هواپیمای ای.تی.آر72 شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به یاسوج شده به منظور بررسی اقدامات انجام شده به یاسوج رفت.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1917099" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036394/1917099?width=400&height=300"></script></div>
روايت خبرنگار خبرگزاري صداوسيما از محل حادثه:
mp4
<div id="video-display-embed-code_1917301" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036394/1917301?width=400&height=300"></script></div>
mp4
<div id="video-display-embed-code_1917342" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036394/1917342?width=400&height=300"></script></div>
mp4
<div id="video-display-embed-code_1916889" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036394/1916889?width=400&height=300"></script></div>
سکوت براي سقوط                                                                                                                                                  کنفدراسیون فوتبال آسیا با یک دقیقه سکوت پیش از بازی تیم های ذوب آهن ایران و لوکوموتیو ازبکستان موافقت کرد.              پس از سانحه تلخ سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان و کشته شدن 64 مسافر، بازیکنان دو تیم به همراه داوران و تماشاگران به کشته‌شدگان این حادثه هوایی ادای احترام خواهند کرد.
دیدار تیم‌های ذوب‌آهن ایران و لوکوموتیو ازبکستان از ساعت 16 امروز در ورزشگاه فولاشهر برگزار می‌شود.
 
 
3 روز عزاي عمومي در استان کهگيلويه و بوير احمد
از امروز تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد عزای عمومی اعلام شد.
در پی جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا، علی محمد احمدی استاندار و آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، از امروز تا چهارشنبه دوم اسفند ماه را در استان عزای عمومی اعلام کردند.
بالگردها و کوهنوردان امدادي عازم کوه هاي دنا

 فرماندار سمیرم سه نقطه را مکان احتمالی سقوط هواپیما اعلام کرد و گفت: در دومین روز از حادثه سقوط هواپیمای ای آر تی از بامداد امروز عملیات جستجوی لاشه ی هواپیما با حضور  26 گروه کوهنوردی در قالب 70 نفر ، گروه پهبادی و سه بالگرد در حوالی منطقه آغاز شد.

محمدحسین نصرتی افزود: با مساعد شدن هوا عملیات جستجوی لاشه هواپیما با کمک نیروهای امدادی آغاز می شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1916634" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036394/1916634?width=400&height=300"></script></div>
mp4
<div id="video-display-embed-code_1916615" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036394/1916615?width=400&height=300"></script></div>

انجام آزمايش هاي ژنتيک از خانواده مسافران

مدیرکل پزشکی قانونی استان از خانواده جانباختگان سقوط هواپیما پرواز 3704 خواست برای انجام آزمایشات ژنتیک به این سازمان مراجعه کنند.
امینی گفت: خانواده‌های مسافران سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران -یاسوج برای آغاز اقدامات تشخیصی و بررسی ژنتیکی با شماره تماس ۰۹۳۶۸۷۴۰۲۱۵ روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی این استان تماس بگیرند. 
وی با اشاره به هماهنگی با سازمانهای پزشکی قانونی برخی استانها برای انجام تست ژنتیک افزود: بستگان حادثه دیدگان که در خارج از کهگیلویه وبویراحمد هستند می توانند برای انجام آزمایش ژنتیک به سازمانهای پزشکی قانونی استانهای مبدا مراجعه کنند. 
mp4
<div id="video-display-embed-code_1916536" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036394/1916536?width=400&height=300"></script></div>
:نوعدوستي در دل حادثه
شب گذشته مردم مهمان نواز روستاي بيده درب منازل خود را به روي هم وطنان باز کردند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1916667" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036394/1916667?width=400&height=300"></script></div>
بازگشايي گردن بيژن براي تسهيل در عمليات جستجو
.گردنه بيژن در ارتفاعات دنا يکي از مسيرهاي اصلي براي عمليات جستجوي هواپيماي سقوط کرده تهران- ياسوج بازگشايي شد
مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده استان کهگيلويه و بوير احمد گفت:امید است از این مسیر به محل احتمالی سقوط هواپیمای دسترسی پیدا کنیم به طوری که می توان از این مسیر به عنوان مسیر طلایی برای عملیات جستجو و امدادرسانی نام برد.
 

هواپیمای ای تی آر ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه صبح دیروز  از فرودگاه مهرآباد پرواز و حدود 50دقیقه بعد به سبب شرایط جوی به کوه دنا در منطقه پادنای سمیرم برخورد و سقوط کرد.

این هواپیما حامل 64 مسافر از جمله یک کودک، دو مهماندار  ،دو  نفر نیروی امنیت پرواز و دو خلبان و کمک خلبان بود که متاسفانه در این سانحه جان باختند.

نیرو‌های امدادی همچنان در جستجوي لاشه هواپيما نیرو‌های امدادی همچنان در جستجوي لاشه هواپيما نیرو‌های امدادی همچنان در جستجوي لاشه هواپيما نیرو‌های امدادی همچنان در جستجوي لاشه هواپيما نیرو‌های امدادی همچنان در جستجوي لاشه هواپيما نیرو‌های امدادی همچنان در جستجوي لاشه هواپيما نیرو‌های امدادی همچنان در جستجوي لاشه هواپيما
 خبر در حال تکميل است...

نظر شما