شناسهٔ خبر: 24192447 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار ولایتی؛

فواد معصوم: نقش ایران در عراق، اطمینان بخش است

بغداد – ایرنا – رییس جمهور عراق تاکید کرد: نقش ایران در عراق، نقشی اطمینان بخش و در راستای ثبات در این کشور بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس جمهور عراق امروز (یک شنبه) پس از دیدار با 'علی اکبر ولایتی' مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در بغداد در جمع خبرنگاران گفت: ما هرگز کمک های ارزنده نظامی و بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش را فراموش نمی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: روابط بین ایران و عراق، روابطی دیرینه است و روز به روز این مناسبات درحال پیشرفت و گسترش است.
رییس جمهور عراق در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص ارزیابی وی از سفر سه روزه مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری به بغداد نیز گفت: ما به دیده مثبت به سفر آقای دکتر ولایتی نگاه می کنیم.
وی درخصوص موارد بحث شده میان خود و ولایتی افزود: 'در دیدار امروز درباره بسیاری از مسایل مورد علاقه تبادل نظر صورت گرفت و ما هیچ گونه اختلاف با همدیگر نداریم و فقط برداشت های مختلفی وجود دارند که درخصوص این برداشت ها تبادل نظر صورت می گیرد، برداشت هایی که به نفع روابط فی مابین است.'
معصوم همچنین تاکید کرد: خواست دولتمردان دو کشور بر گسترش روز افزون مناسبات بین دو کشور است.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری نیز گفت: در گفت وگوهای امروز، رییس جمهور عراق خواستار نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد التیام بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق شد.
علی اکبر ولایتی افزود: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران خواهان استحکام بیشتر یکپارچگی ارضی عراق است؛ در تحولات اخیر که دشمنان عراق می خواستند کردستان عراق را از این کشور جدا کنند، آقای فواد معصوم نقش بسیار مهمی در حفظ تمامیت ارضی عراق ایفا کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که برادران کرد در کنار برادران عرب خود در عراق برای اتحاد این کشور تلاش کرده و توطئه دشمنان را ناکام بگذارند.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری افزود: امروز فواد معصوم رییس جمهور عراق همان نقشی را که مرحوم جلال طالبانی در روابط راهبردی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق، انجام می داد، ایفا می کند.
ولایتی ادامه داد: در دیدار امروز از نقش سازنده مقام رییس جمهوری عراق چه در دوره مرحوم جلال طالبانی و چه در عصر حاضر که فواد معصوم رییس جمهور عراق هستند در ارتقا روابط دوستانه و برادرانه و راهبردی بین دو کشور تقدیر شد.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری به منظور شرکت در اعلام تاسیس 'مجمع عراقی برای وحدت اسلامی' که دیروز شنبه در بغداد برگزار شد و همچنین دیدار با مقامات و رهبران سیاسی عراق و گفت وگو درباره تحولات منطقه و ارتقا مناسبات دو جانبه به بغداد سفر کرده است.
خاورم *353*1275

انتهای پیام /*

نظر شما