شناسهٔ خبر: 24182045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برای استفاده در کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی؛

ماسک‌های نانوفیلتر ایرانی به تولید انبوه رسید

مجری طرح، تولید انبوه ماسک‌های تنفسی نانو و فیلتر‌های صنعتی نانو گفت: این واحد فناور ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار نانوفیلتر غیر خودرویی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک نانویی سوپاپ‌دار را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیر حسین تقوی، مجری طرح با اشاره به تفاوت‌های فیلتر‌های نانو با فیلتر‌های معمولی گفت: امروزه فیلتر‌های صنعتی به منظور جداسازی ذرات گرد و غبار در اغلب صنایع گچ، فلزات، آرد، مواد شوینده و سیمان و در تمام کارخانجات صنعتی استفاده می‌شوند.

وی، چالش اصلی فیلتر‌های رایج را عدم توانایی آن‌ها در جداسازی ذرات کوچکتر از یک میکرومتر دانست و ادامه داد:، اما استفاده از نانوالیاف در ساختار فیلتر‌ها موجب می‌شود که ذرات کمتری، توانایی عبور از روزنه‌های فیلتر را داشته باشند و این به معنی ارتقای عملکرد فیلتر، طول عمر آن و کیفیت هوای حاصل از آن است.

تقوی با تاکید بر اینکه استفاده از نانوالیاف در ساختار فیلتر، تراکم آن را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: این امر موجب کاهش افت فشار فیلتر می‌شود و در نتیجه در مصرف انرژی در فرآیند فیلتر کردن صرفه‌جویی می‌شود. به عبارت دیگر، فیلتر‌های صنعتی نانو، علاوه بر حذف ذرات ریزتر، هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

مجری طرح، تولید انبوه ماسک‌های تنفسی نانو و فیلتر‌های صنعتی نانو برای استفاده در کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی را از دستاورد‌های تحقیقاتی این شرکت فناوری نام برد و یادآور شد: این واحد فناور ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار نانوفیلتر غیر خودرویی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک نانویی سوپاپ‌دار را دارد. این دو محصول با ابعاد نانومتری حفرات، قادرند ذرات زیر یک میکرون را فیلتر کنند.

به گفته وی، هم‌اکنون صنایع خودروسازی، تولید گچ و سیمان و آرد از کاربران اصلی این فیلتر‌ها هستند.

تقوی، عدم اطلاع صنایع از مزایای فیلتر‌های نانویی نسبت به فیلتر‌های معمولی را از موانع اصلی بر سر راه استفاده از فیلتر‌های نانویی در صنایع به خصوص برای کارگران خطوط تولید عنوان کرد و افزود: از فعالان صنعتی می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و کارمندان خود و همچنین سلامت هوای شهر‌ها به استفاده از این محصولات جدید روی آورند.

این شرکت فناور که پیش از این خدمات پوشش‌دهی نانوالیاف پلیمری را به واحد‌های صنعتی ارائه کرده است، از امسال ماسک‌های تنفسی و فیلتر‌های صنعتی ارتقاء یافته را به صورت انبوه تولید کرده و برای محصول ماسک تنفسی سوپاپ‌دار و فیلتر‌های صنعتی موفق به دریافت گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شده است.

این شرکت، پیش از این نیز گواهی‌نامه‌های استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸ و رضایت‌مندی مشتریان ISO ۱۰۰۰۴: ۲۰۱۲ را دریافت کرده است.

نظر شما