شناسهٔ خبر: 2416864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توضیحات تابش در مورد رانت در چادرملو/

موضوع بدهی چادرملو بزرگنمايی شده است

يزد- نماينده مردم اردكان در مجلس با ارائه توضيحاتی در مورد معدن چادرملو گفت: در مورد بدهی‌های چادرملو بزرگنمايی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا تابش در واکنش به موضوع وجود رانت در معدن چادرملو اظهار داشت: طبق پیگیریهای من متاسفانه در این مورد فضاسازی رسانه ای صورت گرفته است.

وی افزود: معدن سنگ آهن چادرملو در حوزه انتخابیه من واقع شده و اگر قرار است کسی توضیحاتی در این مورد بدهد، من هستم.

تابش ادامه داد: موضوع بدهی چادرملو در رابطه با حق بهره برداری بزرگنمایی شده و بیشتر مبلغ آن بر اساس محاسبات شرکت به مبلغ ۵۱۳ میلیارد تومان به موقع پرداخت شده و مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد اختلاف محاسباتی در مورد کنسانتره مصرفی در گندله سازی وجود دارد.

وی بیان كرد: شرکت چادرملو معتقد است به كنسانتره مصرفی گندله سازی طبق قانون نباید عوارض تعلق گیرد که این موضوع در حال بررسی است تا در صورتی که بر عهده شرکت قرار گیرد، پرداخت شود.

تابش خاطرنشان كرد: این بدهی مربوط به مالیات نیست و شرکت تمامی مالیاتهای قطعی شده و تشخیصی را طبق گفته خودشان و مدیرکل دارایی استان پرداخت كرده است.

وی تصریح كرد: مدیران شرکت چادرملو خود را در هر حال مطیع قانون می دانند و یکی از منظم ترین شرکتهای بورسی هستند.

تابش با تشریح علت فضاسازی های انجام شده در مورد معدن چادرملو عنوان كرد: با توجه به شدت نشر اکاذیب در دیماه سال قبل، گروه ویژه اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به شرکت مراجعه و پس از چهار ماه کار مداوم به نتیجه ای مبنی بر وجود تخلف در شرکت نمی رسد.

تابش تاکید کرد: از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرده ام اگر مواردی را نقض قانون می بینند به ما ارجاع دهند تا رسیدگی کنیم.

نماینده مردم اردكان در مجلس تاکید کرد: معدن چادرملو استان یزد را به یک قطب صنعتی تبدیل کرده و این معدن اکثر سود سهام خودرا به افزایش سرمایه تبدیل کرده و برای سرمایه گذاری در استان به کار برده است.

وی افزود: مدیران چادرملو معتقدند عوارض مصوب غیر منطقی است اما ما به خاطر کمک به مسائل عمرانی استان ۲۰ درصد آن را به استان اختصاص دادیم تا کارهای عمرانی سرعت بیشتری داشته باشد.

نظر شما