شناسهٔ خبر: 24144080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کودک آزاری ۱۶ درصد از تماس‌های اورژانس اجتماعی قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: حدود ۱۶ درصد از تماس‌های اورژانس اجتماعی در ۱۰ ماه نخست امسال مربوط به کودک آزاری بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ وارثی مدیر کل بهزیستی استان با بیان این که در این مدت هزار و ۷۸۴ تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است، افزود: بیشترین این تماس‌ها با ۲۸۸ مورد در مورد کودک آزاری است.

وی اضافه کرد: بعد از کودک آزاری، اختلافات خانوادگی با ۱۰ درصد و موضوعات همسرآزاری و کوکان کار و خیابان با ۴ درصد بیشترین تماس‌ها را به خود اختصاص داده اند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در سه شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین زهرا برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مداخله تخصصی موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است.

وارثی اضافه کرد: گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی شامل کودکان و همسران آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان کار و خیابان، دختران و پسران فراری از منزل هستند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: کارشناسان در ۱۰ ماه امسال ۲۸۷ مورد کودک آزاری، ۶۸ مورد همسر آزاری، ۴۱ مورد اقدام به خودکشی، ۶۲ مورد کودک خیابانی و ۲۶۳ مورد در سایرموارد، خدمات ارائه کرده اند.

وارثی با اشاره به فعالیت مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی گفت:: شناسائی آسیب‌های اجتماعی نوپدید و بازپدید؛ ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی و همچنین مداخله موثر برای کاهش جرایم، جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب از اهداف این مرکز است.

به گفته وی، در ۱۰ ماه امسال این مرکز هزار و ۳۷۷ مورد خدمات ارائه داده است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: همچنین برای توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب خیز ۴ پایگاه خدمات اجتماعی در اقبالیه، قزوین، الوند و تاکستان فعال است.

انتهای پیام/

بیشترین تماس های اورژانس اجتماعی درمورد کودک آزاری است

برچسب‌ها:

نظر شما