شناسهٔ خبر: 24142229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چابهار، نقطه پیوند هند به افغانستان و آسیای میانه

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه سفر دکتر روحانی به هند با هدف عملیاتی کردن توافقنامه چابهار صورت می‌گیرد گفت: طبق این تفاهم نامه، بندر و منطقه ازاد چابهار نقطه پیوند دهنده هند به افغانستان و اسیای میانه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالرحیم کردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار در آستانه سفر رییس جمهور به هندوستان، به همراه کارشناسان ارشد وزارت خانه‌های اقتصادی و یک هیات بلند پایه به منظور اماده سازی اسناد قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های مقامات ایران و هند وارد دهلی نو شد.

وی در همین رابطه گفت: این فرصت بسیار خوبی برای هر دو کشور ایران و هند است. هدف کشور هند در واقع این است که هزینه حمل و نقل و زمان جابجایی کالا به اسیای مرکزی و افغانستان را کاهش دهد و همچنین با استفاده از منطقه ازاد تجاری، صنعتی چابهار، صادرات خود به کشور‌های مشترک المنافع را افزایش دهند.

کردی افزود: سرعت توسعه چابهار نیز با سرمایه گذاری هند در این بندر افزایش می‌یابد و در آینده با جذب سرمایه گذاری دیگر کشورها، این بندر به هاب منطقه‌ای برای تجارت و ترانزیت تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ع

سفر مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به هند 

نظر شما