شناسهٔ خبر: 24117249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مشاهده ۳ لاشه پرنده مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اطراف دریاچه چیتگر تهران

جامعه > محیط زیست - ایسنا نوشت: رییس اداره محیط زیست شهر تهران از مشاهده سه لاشه پرنده مبتلا به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد حسین بازگیر  اظهار کرد: در گشت و پایش‌های اخیر ماموران محیط زیست متاسفانه مواردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده شد.

وی ادامه داد: سه لاشه پرنده‌ی آبزی کاکایی در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس دیده شد که همکاران ما بلافاصله آن را به سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی اطلاع دادند و پس از بررسی‌های این دو سازمان نتیجه مثبت اعلام و مشخص شد که این پرندگان مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بودند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه احتمال شیوع این آنفلوانزا به پرندگان و طیور وجود دارد، گفت: این ویروس می‌تواند مخاطراتی برای انسان نیز داشته باشد.

بازگیر در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده تلفات مشکوک پرندگان وحشی این موضوع را به دامپزشکی یا محیط زیست اعلام کنند و از اقدام خودسرانه و یا دست زدن به لاشه پرندگان وحشی تلف شده جدا خودداری کنند همچنین قوانین و توصیه‌های سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر شکار و صید غیرمجاز پرندگان را جدی بگیرند.

 

 

 

۴۲۴۲

نظر شما