شناسهٔ خبر: 24092916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تروريسم و مواد مخدر دو تهديد مشترک براي ايران و روسيه

سفير ايران در روسيه گفت تروریسم و تولید بی رویه مواد مخدر یکی از تهدید‌های مشترک برای ایران و روسیه است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما، نشست ایران و روسیه ۳۹ سال پس از پیروزی انقلاب از دقایقی پیش در مجلس دومای روسیه آغاز شد.

 مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه، در آغاز این نشست گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روابط دو کشور همواره روبه رشد بوده و در سال‌های اخیر به سطح راهبردی رسیده است.

وی افزود: تهدید‌ها و منافع مشترک، مبنای توسعه این همکاری‌ها در سال‌های اخیر بود.
«مهدی سنایی» تاکید کرد: تروریسم و تولید بی رویه مواد مخدر که پس از حمله آمریکا و ناتو به افغانستان ۴۰ برابر شده است، یکی از تهدید‌های مشترک برای ایران و روسیه است.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1898272" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2031627/1898272?width=400&height=300"></script></div>

وی یکجانبه گرایی آمریکا را منشا بی ثباتی در بسیاری از مناطق جهان، تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد روسیه و ایران و دکترین جدید اتمی آمریکا، از دیگر تهدید‌های مشترک برای ایران و روسیه دانست.
«سنایی» با اشاره به منافع مشترک دو کشور، گفت: همسایگی ایران و روسیه به عنوان دو کشور بزرگ و مهم منطقه، منافع مشترک بسیاری برای دوم کشور ایجاد کرده است.
سفیر ایران در روسیه، ترانزیت کالا، قرار گرفتن دو کشور در مسیر کریدور شمال - جنوب، همکاری و اشتراک نظر دو کشور در موضوع برجام و نیز همکاری‌های تنگاتنگ در موضوع مبارزه با تروریسم را از زمینه‌های مهم در مسیر اشتراک منافع دو کشور عنوان کرد. حزب لیبرال دمکرات روسیه برگزار کننده این نشست است.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1898257" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2031627/1898257?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما