شناسهٔ خبر: 2406699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان-قدیمی | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از یکسان شدن تمام مزیت‌های بیمه‌ای درمانی‌ پایه خبر داد و گفت: «این اقدام ارتباطی با ادغام سازمان‌های بیمه‌گر ندارد.» سیدتقی نوربخش درباره جزئیات یکسان‌سازی قراردادهای بیمه‌ای پایه اظهار کرد: «اکنون در برخی خدمات هماهنگی لازم وجود ندارد.»
  روابط‌عمومی سازمان غذا و دارو برخی اخبار مبنی‌بر «مجاز شدن استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی» را رد و اعلام کرد خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی همچنان غیرمجاز است.
  معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک از ۱۶ آذر خبر داد و گفت: «کارت‌های اعتباری جایگزین برچسب طرح ترافیک می‌شوند.» سیدجعفر تشکری هاشمی ادامه داد: «متقاضیان به مدت دو هفته و تا سی‌ام آذر فرصت دارند تا از طریق سایت www. tehran. ir نسبت به ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام کنند.»
  استاندارد تهران گفت: «۵۰ درصد مدارس پایتخت نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی است.» سیدحسین هاشمی در شانزدهمین زنگ مانور زلزله و ایمنی مدارس سراسر کشور عنوان کرد: «برای نوسازی، مقاوم‌سازی و ایجاد مدارس در تهران به سه هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.»
  ساسان عشقی، قائم‌مقام پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: «پیشنهاد می‌کنیم در کنار خیرین مدرسه‌ساز در کشور، خیرین بهساز مدارس وجود داشته باشد تا به بهسازی لرزه‌ای مدارس کمک کنند.»
  معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: «هزینه دارویی سازمان تامین اجتماعی هر سال دو برابر شده است.» محمدعلی همتی گفت: «در سال ۱۳۹۱ هزینه‌های دارو ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود. در سال ۱۳۹۲ این مبلغ به ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت و برآورد سال ۱۳۹۳ نیز ۳۵ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد. این آمار حاکی از این است که هزینه دارویی این سازمان در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ و در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ بیش از دو برابر شده است.»
  معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: «مصرف نمک در کشور سه برابر مقدار مورد نیاز است. این در حالی است که۵۰ درصد از ایرانی‌ها در ۵۰ سالگی به فشار خون مبتلا می‌شوند که مهم‌ترین عامل در سکته قلبی به شمار می‌رود.» رضا ملک‌زاده گفت: «بیماری‌های غیرواگیر ۸۵ درصد از علل مرگ‌ومیر را در کشور به خود اختصاص داده‌اند که سکته قلبی و نارسایی تنفسی را می‌توان از جمله این بیماری‌ها دانست.»
  حد مجاز سرب در محصولات آرایشی (ppm10) است و نباید بالاتر از این باشد و همه محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی باید برچسب اصالت کالا داشته باشند. مصطفی اسماعیلی، معاون اداره کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: «سلامت همه محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی، به‌طور دقیق نظارت و کنترل می‌شوند.»
  رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر از تخلیه فاضلاب شهری به اراضی جنوب تهران داد و گفت: «صیفی‌جات پایش سلامت می‌شوند.» علی‌محمد شاعری افزود: «پایش صیفی‌جات و سبزیجات شهر تهران از هر نظر مورد بررسی قرار گرفته و سالم است.»

نظر شما