شناسهٔ خبر: 24066496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز جشنواره مشک و ملار در گچساران + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

سومین دوره جشنواره مشک و ملار در شهرستان گچساران آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،  فرماندار گچساران گفت: سومین دوره اینآغاز جشنواره مشک و ملار در گچساران جشنواره فرهنگی-ورزشی در ۴ دهستان امامزاده جعفر(ع)، بی بی حکیمه(س)، لیشتر و بویراحمد گرمسیر آغاز شده است.
رحیمی افزود: این جشنواره در رشته‌های طناب‌کشی، چوگو، الختر، گرنا، کلکله برد، آشپزی، فوتسال، والیبال با حدود ۹۰۰ شرکت کننده و در قالب ۲۸ تیم در روستا‌های گچساران برگزار می‌شود.
فرماندار گچساران هدف از برگزاری این جشنواره را احیا بازی‌های بومی،محلی،سنتی وایجاد شور، نشاط، شادابی و همدلی  بین مردم روستا‌ها دانست و افزود: جشنواره مشک و ملار به‌ عنوان یکی از ماندگارترین و موفق‌ترین طرح‌های فرهنگی و هنری در سطح استان بوده که استقبال کم‌نظیر مردمی را نیز در بر داشته است.
رحیمی ادامه داد: در دو دوره گذشته این جشنواره توسط خانه هنرمندان گچساران با همکاری دفتر نماینده مردم این حوزه در مجلس و نیز شورا‌های ودهیاران روستا‌های شهرستان گچساران برگزار شده است.
وی بیان کرد: اختتامیه سومین دوره این جشنواره در ایام نوروز ۹۷ با حضور هنرمندان معروف استان و جنوب کشور برگزار خواهد شد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1895625" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2030504/1895625?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما