شناسهٔ خبر: 24006401 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهنازی: کمیته بین المللی المپیک به اقدام سامسونگ واکنش نشان دهد/صالحی امیری: از ورزشکاران دلجویی شود

تهران- ایرنا- «شاهرخ شهنازی» دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران طی نامه هایی به کمیته بین الملی المپیک، کمیته المپیک کره جنوبی و سفیر این کشور در ایران، خواستار پیگیری و برخورد با تصمیم و رفتار غیرالمپیکی کمپانی سامسونگ با کاروان اسکی ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کمپانی سامسونگ به عنوان اسپانسر اصلی بازی های المپیک زمستانی ٢٠١٨ پیونگ چانگ کره جنوبی از ارائه گوشی‌های هدیه این کمپانی به ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در بازی‌ها به دلیل تحریم‌های سازمان ملل امتناع کرده که خود این موضوع نقض آشکار روح المپیک و منشور المپیک است که بر حضور ورزشکاران کشورهای سراسر دنیا در این رویداد بدون در نظر گرفتن ملیت، رنگ، دین، مذهب، نژاد و سیاست تاکید دارد.
دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران همچنین خواستار پیگیری و برخورد با تصمیم غیرالمپیکی کمپانی سامسونگ با کاروان اسکی ایران شد.
شهنازی در تماس با «سید عبدی افتخاری» سرپرست کاروان ورزشی کشورمان نیز خواستار پیگیری موضوع از مسئولین ستاد برگزاری بازی ها شد.
«صالحی امیری» رئیس کمیته ملی المپیک نیز بدنبال این رفتار غیر المپیکی کمپانی سامسونگ در امتناع از اعطای گوشی های هدیه این شرکت به ورزشکاران ایرانی با توجیه تحریم های سازمان ملل، دستور خرید گوشی برای ملی پوشان و دلجویی از آنان را به سرپرست کاروان اعزامی کشورمان ابلاغ کرد.
پیگیری های لازم جهت برخورد کمیته بین المللی المپیک با این رفتار غیرحرفه ای و المپیکی سامسونگ که متناقض با روح المپیک می باشد از سوی کمیته ملی المپیک ادامه دارد.
شرکت سامسونگ چهارهزار دستگاه گوشی هوشمند به کمیته المپیک زمستانی کره جنوبی اهدا کرده تا در اختیار ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت ها قرار دهد. خبرگزاری یونهاپ به نقل از کمیته ملی المپیک کره جنوبی گزارش داد که ورزشکاران دو کشور ایران و کره شمالی از دریافت تلفن‌های همراه هوشمند در طول بازی‌های المپیک زمستانی منع شدند. دلیل این تصمیم از سوی مقامات کره جنوبی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و کره شمالی اعلام شده است.
بازی های المپیک زمستانی قرار است از روز جمعه در پیونگ چانگ کره جنوبی آغاز شود.
ورزشی**1584**1368
خبرنگار: مریم مولوی** انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما