شناسهٔ خبر: 23874844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مؤلف و استاد حوزه علمیه مطرح کرد

قابلیت تغییر 180 درجه‌ای جبهه در فرقه‌های انحرافی

استاد حوزه علمیه گفت: کسانی که در پشت جریان‌ها هستند معمولاً معرفی نمی‌شوند و کسانی که در رو بازی می‌کنند و ما می‌شناسیم بلندگوهای جریان هستند، فرقه‌ها قابلیت این را دارند که در لحظه 180 درجه تغییر جبهه‌ای بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام علی محمدی‌هوشیار بعد از ظهر امروز در سمینار علمی «رد مدعی یمانی» اظهار کرد: باید بفهمیم الگوبرداری جریان انحرافی از چه مدلی بوده است؛ باید توجه کرد این افراد طوری برنامه‌ریزی کردند که در مرحله نخست طلبه‌ها را جذب کنند.

وی افزود: در حوزه علمیه، مهدویت غریب است، همچنین مباحث اعتقادی در حوزه علمیه در حاشیه قرار دارد، باید توجه کرد که فرقه‌های مختلفی که می‌آیند از حوزه اعتقادی وارد می‌شوند؛ به طور مثال خیلی از وعاظ مشهور از خراسانی صحبت می‌کنند، در حالی که دو روایت بیشتر از خراسانی نداریم که یکی سند ندارد و دیگری تحلیل تاریخی است که در مورد ابومسلم خراسانی است.

مؤلف و استاد حوزه علمیه عنوان کرد: کسانی که در پشت جریان‌ها هستند معمولاً معرفی نمی‌شوند و کسانی که در رو بازی می‌کنند و ما می‌شناسیم بلندگوهای جریان هستند؛ فرقه‌ها قابلیت این را دارند که در لحظه 180 درجه تغییر جبهه‌ای بدهند.

وی تبیین کرد: امروز جریان احمدالحسن چهار شاخه شده است که همدیگر را لعن می‌کنند و می‌گویند احمدالحسن واقعی نزد ما است؛ تحلیل ما این است که بعد از سال 2008 احمدالحسنی وجود ندارد.

محمدی‌هوشیار تصریح کرد: طبق بررسی که از پرونده‌های طلاب انحرافی داشتیم متوجه شدیم که اغلب طلبه‌هایی که درگیر احمدالحسن شدند مشکلات خانوادگی داشتند.

وی تشریح کرد: این فرقه یک حوزه و دانشگاه رسمی در عراق دارد و در آن تدریس می‌کنند، شبکه ماهواره‌ای دارند و در شبکه‌هایی که سنی هستند به عنوان کارشناس می‌روند و احمدالحسن را تبلیغ می‌کنند.

مؤلف و استاد حوزه علمیه ادامه داد: سازمان مجاهدین خلق نقش مهمی در احمدالحسن دارد و جالب است که نگاه سازمان منافقین از نظامی به فرهنگی اعتقادی تغییر کرده است.

انتهای پیام/ذ

برچسب‌ها:

نظر شما