شناسهٔ خبر: 2386320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تهران میزبان خودروسازان جهان

همایش تهران، نمایش تعامل جهانی با خودروسازی ایران است. قرار است در این همایش هیات هایی از خودروسازان بنام دنیا از جمله فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارک حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مشاور انجمن خودروسازان ایران نیز از همایش بین المللی صنعت خودرو که نهم آذرماه در تهران برگزار می شود ، به عنوان نمایش تعامل جهانی با صنعت خودروی ایران یاد کرد و گفت: انجمن خودروسازان با هدف معرفی توان و ظرفیت های صنعت و بازار خودروی کشور، از برپایی این همایش بین المللی حمایت می کند.

ˈداود میرخانی رشتیˈ با بیان اینکه این همایش بین المللی باعث گشایش افق های تازه پیش روی خودروسازان ایرانی خواهد شد، اظهار داشت: این دیدار سرآغاز شناخت متقابل ایران و جهان و شروع همکاری های سازنده بین صنعت خودروی ایران و جهان است.

وی همچنین گفت: گردهمایی شرکت های خودروسازی و قطعه سازی از کشورهای مختلف جهان در تهران رویدادی منحصر به فرد در تاریخ صنعت خودروی کشور به شمار می رود و فرصت های ارزنده ای را در اختیار خودروسازان مختلف ایرانی و خارجی قرار می دهد.

دبیر سابق انجمن خودروسازان افزود: تا چندی پیش ایران به عنوان پرخطرترین کشور از نظر سرمایه گذاری خارجی شناخته می شد، اما پاسخ مثبت بسیاری از خودروسازان برتر جهانی به همایش بین المللی تهران نشان می دهد که فضا کاملا تغییر یافته و همه به دنبال سرمایه گذاری و استفاده از بازار خودروی ایران هستند.

وی تحریم های اقتصادی و مذاکرات هسته ای را از موانع موجود بر سر راه حضور خودروسازان جهانی در ایران ذکر کرد و افزود: با این وجود بسیاری از خودروسازان و قطعه سازان مشتاق حضور در این همایش هستند.

میرخانی رشتی اضافه کرد: همکاری میان صنایع خودروسازی خارجی و ایرانی فرایندی پیچیده و نظام مند است که به سرعت اتفاق نمی افتد، بلکه مستلزم صرف زمان قابل توجه برای آشنایی و رسیدن به تفاهم متقابل است.

دبیر سابق انجمن خودروسازان ایران اظهار داشت: دست کم شش ماه زمان لازم است تا مشخص شود که چه محصولی از کدام شرکت با چه ویژگی هایی و در چارچوب چه نوع همکاری می تواند تولید شود.

همایش بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با 30 نوامبر 2013 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد. قرار است در این همایش که با هدف ˈتوسعه صنعت خودرو و مشارکت بین المللی، حضور فعال در بازارهای منطقه ای و پاسخگویی به نیاز مشتریان داخلیˈ برگزار می شود، هیات هایی از خودروسازان بنام دنیا از جمله فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارک حضور داشته باشند.

همایش بین المللی صنعت خودروی ایران در حالی روز نهم آذرماه امسال در تهران برگزار می شود که توافقات هسته ای ژنو مسیر ورود خودروسازان بزرگ دنیا به ایران را هموارتر کرد.


اگرچه هدف اصلی از برگزاری این همایش تنها اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت ها است، اما با توجه به جوان بودن جمعیت ایران، یک بازار جذاب برای تولید و عرضه خودرو مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود دارد و در عین حال ایران از پتانسیل بالایی برای تسلط کامل بر بازار منطقه خاورمیانه برخوردار است که این مسئله یک فرصت استثنایی برای تمام خودروسازان و قطعه سازان جهان به شمار می رود.

سرپرست شرکت پارس خودرو حضور خودروسازان مطرح جهانی در ایران را موجب کم اثر شدن تحریم ها و محدودیت ها عنوان کرد و گفت: بازار خودرو ایران از جذابیت ها و ظرفیت های فراوانی برای شرکت های خارجی برخوردار است و آن ها هم تمایل زیادی برای حضور در این بازار دارند.

وی همچنین تاکید کرد: تولید محصولات با برند مشترک، ایجاد بستر لازم جهت ساخت پلت فرم خودرو در ایران، ورود خودروهای جدید با قابلیت های مطلوب در سبد محصول خودروسازان ایرانی در کنار ده ها مزیت دیگر از دستاوردهای همکاری با خودروسازان جهانی است.

سرپرست شرکت پارس خودرو هدف میان مدت صنعت خودروسازی ایران را تبدیل شدن به پایگاه تولید و صادرات در منطقه خاورمیانه، شمال افریقا و اروپای شرقی توصیف کرد و گفت: این امر با سرمایه گذاری های تضمین شده خودروسازان جهانی به سرعت دست یافتنی است وبا حضور خودروسازان جهانی و استفاده از تجربیات آنان می توانیم این صنعت را در کشور به جایگاه مطرح جهانی برسانیم.

دبیر انجمن خدمات پس از فروش نیز با بیان اینکه مشارکت خودروسازان برتر دنیا در این همایش پنجره جدیدی به روی صنعت خودرو ایران باز خواهد کرد، افزود: حضور 100شرکت برتر خودروسازی و قطعه سازی در تهران، نشانه ای از تغییر نگرش دنیا نسبت به ایران است.

ˈعباسعلی غیاثیˈ به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: حضور مدیران و شرکت های برتر خودروسازی و قطعه سازی نشان از توانمندی ایران در حوزه صنعت خودرو است. از این رو باید از این همایش بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و اقداماتی در خصوص جذب سرمایه گذاری و مشارکت در تولید خودرو انجام دهیم.

غیاثی نفوذ در بازارهای صادراتی را از دیگر اهداف شرکت های قطعه سازی اعلام کرد و افزود: همان طور که خودروهای تولیدی به کشورهای خارجی صادر می شوند، باید شرایطی فراهم آید که با تعامل با شرکت های برتر، قطعه سازان هم بتواند از این امتیاز استفاده کنند.

دبیر انجمن خدمات پس از فروش به دیدار مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران با طرف های خارجی اشاره کرد و گفت: باید در این گفت وگوهای دو طرفه، اعتماد سازی و همچنین همکاری دوجانبه در دستور کار قرار گیرد تا رکود چند ساله اخیر برطرف شود.

وی متذکر شد: وجود شرکت های بزرگ خودروسازی و قطعه سازی در کشور، سابقه همکاری با شرکت های بزرگ دنیا و همچنین نظر مثبت و حضور فعال دولت در این همایش، آینده روشنی را در این حوزه نوید می دهد.

همکاری های مشترک با خودروسازان جهانی موجب رونق بازار خودرو خواهد شد

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حوزه بازاریابی و فروش نیز از همکاری با خودروسازان جهانی به عنوان راهکار ایجاد رونق در بازار داخلی یاد کرد و گفت: حضور خودروسازان جهانی در بازار ایران و ایجاد تنوع در تولیدات، زمینه شکوفایی این صنعت را فراهم خواهد کرد.

ˈحسن عموزادهˈ سپس با اشاره به برگزاری بی سابقه این همایش اظهار داشت: صنعت خودروسازی ایران نیازمند سرمایه گذاری های جدید جهت رشد و توسعه است و حضور خودروسازان جهانی و فراهم شدن زمینه همکاری و مشارکت آنان در طرح های توسعه ای این صنعت، نیاز تولیدکنندگان داخلی را برطرف خواهد کرد.

وی ضمن بیان این مطلب که در یک سال اخیر خودروسازان ایرانی به خاطر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های خارجی و داخلی فشار زیادی را تحمل کردند، افزود: فضای همکاری با خودروسازان خارجی با برگزاری این همایش تلطیف شده و زمینه حضور و سرمایه گذاری آنان در زمینه تولید خودرو در ایران فراهم خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین افزود: امروز شرکت های خودروسازی مطرح همواره از توانمندی های یکدیگر به صورت کاملاً مشهودی استفاده می کنند و هیچ شرکتی نمی تواند مدعی خودکفایی کامل در زمینه تولید یک خودرو باشد.

عموزاده با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی جهت رونق صنعت خودرو در ایران، آینده این صنعت را تضمین خواهد کرد، یادآور شد: خودروسازان داخلی به ویژه سایپا باید به دنبال جلب همکاری های مشترک با شرکای مطرح خارجی بوده و زمینه ایجاد تنوع در محصولات و گسترش حضور در بازارهای داخلی و خارجی را فراهم کنند.
 

نظر شما