شناسهٔ خبر: 23851171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد ازکار افتادگان استان + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

تعداد ازکارافتادگان کلی ناشی از کار کهگیلویه و بویراحمد در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه بویراحمد، مدیرکل تامین اجتماعی استان تعداد ازکار افتادگانافزایش ۱۰۰ درصدی ازکار افتادگان ناشی از کار در استان کلی ناشی از وقوع حادثه در حین کار در ۶ ماهه اول امسال را ۲۷ نفر اعلام کرد و گفت:این در حالی است که در مدت مشابه پارسال تعداد از کارافتادگی کلی ناشی از کار در استان۱۳ نفر بوده است.
نورمحمدی با بیان اینکه از مجموع ۲۷ نفر از کارافتاده کلی، ۳ مورد آن منجر به فوت شده است افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از وقوع حادثه در حین کار درسال ۹۵ در استان ۲ نفر بود.
وی وقوع این حوادث را بی توجهی کارفرمایان و رعایت نکردن مقرارت حفاظت فنی و بهداشتی در کارگاه‌ها دانست و ادامه داد: بر اساس ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی کارفرمایان موظفند در کارگاه‌های خود مقررات حفاظت فنی و بهداشتی کارکنان را رعایت کنند.افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد ازکار افتادگان استان
مدیرکل تامین اجتماعی استان خواستار توجه به رعایت قوانین و مسائل ایمنی و فنی توسط کارفرمایان شد و افزود:چنانچه در حین کار به علت رعایت نکردن این مقررات در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها کارگران و یا کارکنان دچار از کارافتادگی کلی و یا فوت شوند و در بررسی‌های دستگاه‌های متولی کارفرما مقصر شناخته شود باید ضمن پرداخت هزینه‌های درمانی، به مدت ۱۰ سال مستمری بازماندگان فرد فوت شده و شخص از کارافتاده کلی را بپردازند.
نورمحمدی با اشاره به اینکه چنانچه کارفرما مقصر شناخته شود و کارفرما بیمه تجاری و اقتصادی هم نداشته باشد باید دیه فرد فوت شده را بپردازد، اضافه کرد: اگر در بررسی‌ها مشخص شود کارفرما تقصیری ندارد هزینه درمان و پرداخت مستمری بازماندگان و شخص از کارفتاده کلی به عهده سازمان تامین اجتماعی است.
وی افزود:در حال حاضر در استان بازماندگان ۲۳۸ نفر فوت ناشی از وقوع حادثه در حین کار و ۴ هزار و ۹۹ نفر از کارافتاده کلی در بخش‌های مختلف از تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1848523" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2018915/1848523?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما