شناسهٔ خبر: 23834288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجاری سازی نتایج پژوهشی اولویت دانشگاه‌های استان+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

تجاری سازی نتایج پژوهشی با محوریت تقاضا محوری باید در اولویت دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در تجاری سازی نتایج پژوهشی الویت دانشگاه‌های استانهمایش تجلیل از پژوهشگران برگزیده استان گفت: علت اصلی پیشرفت و توسعه در کشور‌ها مرهون پژوهش و تحقیقات کاربردی است.
جعفر گوهرکانی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید به دنبال پژوهش‌های عرضه‌محور و تقاضامحور باشند تا از این طریق بتوانند پژوهش‌ها را بر‌اساس نیاز‌های جامعه انجام دهند افزود: امروزه برگزاری کلاس‌های پژوهش محور نیاز اصلی جامعه دانشگاهی است تا دانشجویان گنجینه علمی خود و دانشگاه را ارتقاء بخشند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه پژوهشی موضوع تامین مالی است، گفت: در این خصوص جوامع دانشگاهی باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.
ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این مراسم گفت: هدف ازبرگزاری این مراسم تشویق پژوهشگران و ایده گرفتن از دانشجویان در حال تحصیل است.
در این آئین از ۱۱ پژوهشگر برگزیده و دو سازمان برتر در این حوزه با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1844756" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2017335/1844756?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما