شناسهٔ خبر: 23830257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آخرین تحولات جنوب یمن؛

دولت مورد حمایت عربستان از عدن فرار کرد/ کنترل 90 درصد از شهر عدن توسط جدایی طلبان جنوب یمن

گروه های مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب 90 درصد از شهر را به کنترل خود در آوردند و اکنون این نیروها لشکر حمل و نقل به عنوان آخرین پادگان ریاست جمهوری را محاصره و گلوله باران می کنند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از الیوم السابع، نیروهای شورای انتقالی جنوب(جدایی طلبان جنوب یمن) که مورد حمایت امارات متحده عربی هستند توانستند که کاخ ریاست جمهوری«عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری که مورد حمایت عربستان سعودی است را در شهر عدن محاصره کنند.

وزارت کشور دولت عبدربه منصور هادی که مورد حمایت عربستان است بار دیگر از نیروهای شورای انتقالی جنوب خواست که مصلحت میهن را ترجیح داده و عقلانیت در پیش بگیرند.

وزارت کشور دولت هادی از فرماندهی ائتلاف عربی خواست که به سرعت دخالت کند و از حمله نیروهای شورای انتقالی جنوب به ساختمان های ارتش و نیروهای امنیتی جلوگیری کند.

در همین حال، خبرنگار روسیا الیوم در عدن گفت که گروه های مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب 90 درصد از شهر را به کنترل خود در آوردند و اکنون این نیروها لشکر حمل و نقل به عنوان آخرین پادگان ریاست جمهوری را محاصره و گلوله باران می کنند.

یمن.درگیری ها در عدن

یک منبع محلی در عدن گفت که افراد مسلح شورای انتقالی صبح امروز توانستند که مقر لشکر چهارم حمایت از ریاست جمهوری وابسته به دولت هادی را در منطقه «دار سعد» در عدن به کنترل خود در بیاورند.

این در حالی است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بامداد امروز با صدور بیانیه ای از طرف های درگیر در عدن خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند.

از سوی دیگر، «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن در توئیتی در توییر خود تهدید کرد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی همه تدابیر لازم برای بازگشت امنیت و ثبات به عدن را اتخاذ می کند و خواستار توقف فوری درگیری ها در شهر شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد که «حمد بن دغر» نخست وزیر دولت هادی در اندیشه فرار از عدن است.

برخی منابع محلی نیز گفتند که اعضای دولت «احمد عبید بن دغر» نخست وزیر هادی از عدن با استفاده از قایق فرار کرد.

این منابع محلی گفتند که اعضای دولت بن دغر با قایق از عدن به بندر«الزیت» در شهر«البریق» و از آن جا به مقر ائتلاف عربی در این شهر فرار کرد.

رئیس شورای انتقالی جنوب نیز از نیروهای این شورا خواست که با توجه به حضور نیرویی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان داخل کاخ ریاست جمهوری«المعاشیق» به آن حمله نکنند.

 

 

انتهای پیام

نظر شما