شناسهٔ خبر: 23672535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازديد از زندان اوين انجام مي شود

رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي گفت: توافق شده تا بازديدي از زندان اوين انجام شود.

صاحب‌خبر -

عارف: بازديد از زندان اوين انجام مي شود/ منع استفاده از پيام رسان هاي خارجي براي تقويت پيام رسان هاي داخلي جواب نمي دهدبه گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خانه ملت، محمدرضا عارف در حاشيه نشست علني امروز ( يکشنبه، يکم بهمن) مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره افزايش قيمت حامل هاي انرژي اظهار داشت: کميسيون تلفيق عدد پيشنهادي دولت در زمينه افزايش قيمت حامل هاي انرژي را حذف کرده است. اينکه چه اتفاقي در صحن رخ دهد، بستگي به وضع رسيدگي در مهلت 10 روزه مجلس به لايحه بودجه 97 دارد.

جلوگيري از افزايش غيرمنطقي قيمت ها؛ جهت گيري اصلي فراکسيون اميد
رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه جهت گيري اصلي فراکسيون اميد اين است که جلو افزايش غيرمنطقي قيمت ها را بگيريم، بيان کرد: از طريق نمايندگاني که در کميسيون تلفيق داريم جهت گيري بودجه را به سمت حل مشکلات قشرهاي آسيب پذير برده ايم که اقدامات خوبي انجام شده است، ولي اينکه آيا اين اقدامات به حل مشکلات مردم کمک مي کند يا نه، هنوز به جمع بندي روشني نرسيده ايم و در روزهاي آينده در فراکسيون اميد در اين زمينه جلساتي را برگزار مي کنيم.

برگزاري جلسات متعدد با وزير اقتصاد و رئيس بانک مرکزي براي حل مشکلات موسسات مالي
وي درباره موضوع سوال از رئيس جمهور درخصوص موسسات مالي افزود: در دفتر فراکسيون اميد جلسات متعددي با مسئولان مربوط به خصوص وزير اقتصاد و رئيس بانک مرکزي برگزار کرديم و در مجموع از اقداماتي که انجام شده رضايت نسبي به وجود آمده است، زيرا در حدي که مي توانستند تا 200 ميليون تومان را به سپرده گذاران پرداخت کرده اند و اميدواريم با جديت بيشتري پيگيري هاي لازم انجام شود.

برگزاري کارگروه اقتصادي فراکسيون اميد با بانک مرکزي
عارف با بيان اينکه درخصوص موسسات مالي از رئيس بانک مرکزي جدول زمانبندي درخواست کرده ايم، گفت: مقرر شده است کارگروه اقتصادي فراکسيون اميد با بانک مرکزي جلسات خود را برگزار کند و در آينده نيز جلسه اي را با بانک مرکزي برگزار کنيم.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه سوال از مسئولان دولت حق نمايندگان است، تصريح کرد: به نظر مي رسد که دولت اقدامات خوبي را انجام داده است و اينکه ضرورت داشته باشد سوال از رئيس جمهور در صحن مطرح شود يا خير به نظر طراحان و اقدامات دولت بستگي دارد.

توافق شده تا بازديدي از زندان اوين انجام شود
رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي درخصوص بازديد از زندان اوين ادامه داد: توافق شده است تا بازديدي از زندان اوين انجام شود و مطابق با اين بازديد، در جلسه اي ديگر پيگيري هاي لازم انجام شود.

بايد بين اعتراض و عمليات تخريبي تفکيک قائل شويم
وي درخصوص اعتراضات اخير افزود: اعتراض حق مردم است و مصريم اصل 27 قانون اساسي به رسميت شناخته شود و مردم نظرهايشان را به هر طريقي که صلاح مي دانند مطرح کنند. نکته مهم اين است که بايد بين اعتراض و عمليات تخريبي تفکيک قائل شويم که خوشبختانه هم مردم هم مسئولان خيلي سريع متوجه شدند و خط و صف خود را از تخريب کنندگان جدا کردند.

منع استفاده از پيام رسان هاي خارجي براي تقويت پيام رسان هاي داخلي جواب نمي دهد
عارف در پاسخ به سوالي در مورد درخواست نمايندگان مبني بر استفاده از پيام رسان هاي داخلي اظهار داشت: استفاده از پيام رسان هاي داخلي هم از نظر ملاحظات امنيتي و اينکه همه اطلاعات را حتي الامکان در داخل کشور نگهداري کنيم و هم اينکه مي تواند خدمات بهتر و باکيفيت تري را ارائه کند، قطعاً جزو اولويت هاي اصلي است، اما داشتن شبکه داخلي مانع استفاده از شبکه هاي غيرداخلي نمي شود و ما بايد از هر امکاني در جهت اجراي اهداف برنامه هاي خود استفاده کنيم، ولي منع جواب نمي دهد و تنها راهي که وجود دارد انجام کارهاي فرهنگي و داشتن شبکه هاي داخلي قوي است.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي درخصوص ميزان پيشرفت شبکه ملي اطلاعات گفت: خيلي بهتر مي توان کار کرد، با توجه به اولويت هايي که شبکه داخلي دارد و جزو دغدغه هاي ماست، انتظار اين است که دولت با جديت فعال شدن و داشتن ظرفيت مطلوب در شبکه داخلي را پيگيري کند.
رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي درخصوص عملکرد شوراي عالي فضاي مجازي بيان کرد: اين شورا در چارچوب وظايف خود کار مي کند ولي شوراي عالي فضاي مجازي به خصوص دبيرخانه اين شورا مي تواند بهتر و فعال تر کار کند و با نهادهايي که در اين حوزه دست اندرکار هستند مانند انجمن هاي علمي تعامل بيشتري داشته باشد.

نظر شما