شناسهٔ خبر: 23620876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر حزب حرکت ملی ترکیه: آمریکا با هدف محاصره ترکیه، از تروریست ها حمایت می کند

آنکاراـ ایرناـ دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه گفت: آمریکا به طور آشکاری در سوریه قوانین بین المللی را نقض می کند و با هدف محاصره ترکیه از تروریست حمایت و با آنها همکاری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از وبسایت خبری روزنامه حریت، باغچه لی در نشست گروهی نمایندگان حزب حرکت ملی در مجلس اظهار کرد: آمریکایی ها به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شدند و امروز با حمایت از نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، شمال سوریه را به جولانگاه خود و منطقه ای تحت اشغال گروه های تروریستی تبدیل کرده اند.
وی بیان کرد: آمریکایی ها 12 پایگاه نظامی در شمال سوریه ایجاد کرده اند و به رغم متلاشی شدن حکومت داعش، همچنان به حمایت همه جانبه از معارضان کُرد سوری ادامه می دهند به طوری که امروز با تشکیل ارتش تروریستی موسوم به نیروهای امنیت مرزی سوریه، سعی در مشروعیت بخشیدن به فعالیت های گروه تروریستی یگان های مدافع خلق دارند.
وی مدعی شد: بی تردید حمایت های کامل آمریکا از معارضان کُرد سوری هدفی جز محاصره و دست اندازی به خاک ترکیه ندارد و دولتمردان ما باید در اسرع وقت منبع جوشان گروه های تروریستی یعنی عفرین را تصرف کرده و این منطقه را از ستیزه جویان پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ پاک کنند.
به گزارش ایرنا، ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در حال تدارک برای تشکیل نیروی نظامی جدید 30 هزار نفره موسوم به نیروی امنیت مرزی سوری است که گفته می شود نیمی از اعضای این نیروها را شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه به عنوان شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک تشکیل می دهند.
دولت ترکیه مدعی است منطقه عفرین به پرورشگاه عناصر گروه های تروریستی از جمله پ.ک.ک، پ.ی.د و داعش تبدیل شده است که تحت رهبری آمریکا تهدیدی علیه ترکیه محسوب می شوند.
دولت ترکیه بارها اعتراض خود را به حمایت مالی ـ تسلیحاتی آمریکا از معارضان کُرد سوریه اعلام و در چند روز گذشته حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع پ.ک.ک در عفرین آغاز کرده است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

نظر شما