شناسهٔ خبر: 23613518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واعظی:رییس جمهوری اواسط هفته آینده با مردم صحبت می کند

تهران- ایرنا - رییس دفتر رییس جمهوری از درخواست هیات دولت از رییس جمهوری برای صحبت با مردم خبر داد و گفت: انتظار می رود رییس جمهوری اواسط هفته آینده با مردم صحبت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود واعظی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز هیات دولت افزود: در ابتدای جلسه آقای رییس جمهوری مطالبی را از اعضای اعضای جلسه خواستند و گفتند باید تلاش کنیم انچه که وزرا و اعضای کابینه در برنامه دارند، زودتر عملیاتی و برای مردم بازگو کنند. سفرهایی که اعضای کابینه به استان ها و شهرستان ها مختلف دارند، در اولویت هستند.
واعظی با بیان اینکه رییس جمهوری دستور داد که همه در جهت بالا بردن روحیه امید و نشاط جامعه باید تلاش کنند، گفت:دکتر روحانی در این جلسه از صداوسیما نیز خواست فعالیت های دولت در کشور را بازگو کند.
وی با اشاره به برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مراسم گرامیداشت این روز باید با دهه فجر گذشته متفاوت باشد به گونه ای که مسئولان کشور از جمله قوه قضاییه، مقننه و همه نهادها باید بیشتر از عملکرد وبرنامه های خود به مردم گزارش دهند.
رییس دفتر رییس جمهوری خاطر نشان کرد: آنچه که آقای رییس جمهوری تاکید داشتند این بود که باید تلاش کرد روحیه امید و نشاط بین مردم افزایش یابد. متاسفانه در ماه های گذشته حوادثی از جمله زلزله های پی درپی هم در کرمانشاه، کرمان و دیگر نقاط کشور رخ داده است و همچنین حادثه اخیر نفتکش، احساس همدردی مردم را برانگیخته است و در کنار آن برنامه های مختلفی را برای جوانان و مردم در جهت امید آفرینی برای مردم داشته باشیم.
وی تصریح کرد: اعضای کابینه از رییس جمهوری خواستند هفته آینده نظرات خوبی را برای ایجاد تحول، نشاط و شغل در جامعه را ببا مردم در میان گذارد و احتمال می دهیم اواسط هفته آینده آقای رییس جمهوری با مردم صحبت کنند. این صحبت ها درباره سیاست های دولت در زمینه اشتغال روستایی و ساخت منازل فرسوده و بتوانیم کسب و کارهای خرد در زمان کوتاه اشتغال ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: رییس جمهوری همچنین دستوراتی به وزیر ورزش و جوانان برای ایجاد مکان هایی برای بهره برداری از ورزش های همگانی و دیگر ورزش ها داد.
وی با اشاره به موضوع دیگر مطرح شده در جلسه امروز هیات دولت افزود: امروز در دنیا فضای مجازی در خدمت اشتغال و اقتصاد کشورها قرار گرفته و اقتصاد دیجیتال نقش بالایی را در ایجاد تحول در وضعیت رفاه مردم دارد و به همین منظور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای فضای مجازی در جلسه هیات دولت گزارش خوبی را درباره برنامه های آینده شورای فضای مجازی برای ایجاد اشتغال و تحول در این زمینه ارایه کرد.
واعظی درباره اینکه آیا دستور رفع فیلتر تلگرام توسط رییس جمهوری صادر شده است، گفت: طبیعی است که در شورای عالی امنیت ملی بحث شد و در این شورا تصمیم گیری شده است.
وی درباره بومی سازی پیام رسان ها نیز گفت: این یکی از موضوعات بسیار مهم است و در جلسه امروز نیز رییس جمهوری دستور دادند که وزارت ارتباطات باید به جد دنبال این باشد که در اپلیکیشین ها و شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کند تا شبکه های بومی داشته باشیم.
واعظی تصریح کرد: برای ما قابل قبول نیست که مردم از یک شبکه انحصاری استفاده کنند . حق مردم است که از شبکه های مختلف اجتماعی استفاده کنند اما از نظر امنیت ملی، نمی تواند یک شبه انحصاری باشد.
وی همچنین درباره شایعاتی در زمینه مذاکرات ایران با اروپا درباره موضوعات موشکی ایران نیز گفت: بارها اعلام کرده ایم آنچه که مربوط به توان دفاعی کشور است قابل مذاکره نیست، نه اینکه ما مذاکره نمی کنیم بلکه هیچ کشوری مذاکره نمی کند.
سیام**9103**
خبرنگار: حمید شهریاری
انتشار:کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*

نظر شما