شناسهٔ خبر: 23588170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حماس و جهاد اسلامي سخنان محمود عباس را در نشست شوراي مرکزي فاقد قاطعيت و کارآيي لازم مي دانند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، دو جنبش حماس و جهاد اسلامي سخنان رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين را در نشست شوراي مرکزي سازمان آزاديبخش، فاقد قاطعيت و کارآيي لازم در رويارويي با رژيم صهيونيستي مي دانند.
جنبش حماس اعلام کرد تصميم هاي اعلام شده در نشست شوراي مرکزي سازمان آزاديبخش فلسطين زماني معني پيدا مي کند که به صورت عملي اجرا شوند و ساز و کار لازم براي اجرايي شدن آنها انديشيده شود و در ابتداي اين روند، سامان دادن به اوضاع داخلي فلسطين قرار دارد.
خبرنگار اين شبکه از غزه گفت: به نظر دو جنبش حماس و جهاد اسلامي سخنان محمود عباس در حد و اندازه چالش هايي که مسأله فلسطين و در رأس آن خطري که «زهرة المدائن» ( گل شهرها يعني شهر اشغالي قدس) را تهديد مي کند نيست و مطلوب آن است که تصميمات مسئولانه اي اتخاذ و اقدامات کارآمدي در پيش گرفته شود و يک برنامه ملي که عنوان اصلي آن، مقاومت و اصل اساسي اش، وحدت ملي باشد تدوين شود.
فوزي برهوم سخنگوي جنبش حماس در اين خصوص گفت: «بايد تصميمات قاطع و شجاعانه و مسئولانه اي در راستاي تقويت وحدت ملي و پايان دادن به توافقنامه اسلو و هماهنگي امنيتي بين تشکيلات خودگردان و اسرائيل اشغالگر اتخاذ و يک راهبرد ملي تدوين شود که همه طرف ها بر آن توافق داشته باشند و شامل فصل مشترک هاي همه گروه ها باشد و بر گزينه مقاومت تأکيد کند تا به وسيله آن با چالش ها مقابله کنيم».
خبرنگار افزود: دو جنبش حماس و جهاد اسلامي با تأکيد بر دلايل خود براي عدم مشارکت در نشست شوراي مرکزي، معتقدند که سخنان محمود عباس در بردارنده موضوع جديدي نبود و تأکيد کردند اين سخنان هيچ طرحي براي متوقف ساختن روند مذاکره و طرح حل و فصل سياسي که به حضور رژيم اشغالگر در سرزمين فلسطين رسميت مي بخشد ارائه نمي دهد. داوود شهاب مسئول دفتر رسانه اي جنبش جهاد اسلامي فلسطين در اين خصوص گفت: «ما خواهان تجديد نظر شامل و گسترده در کل عملکرد سياسي تشکيلات خودگردان فلسطيني حداقل در 25 سال گذشته هستيم، ما اين مسير را يک مسير بيهوده مي دانيم که به آرمان فلسطين ضربه زده است و مسأله فلسطين را از يک طرح بزرگ به يک قدرت بدون حاکميت و حکومت بدون قدرت تقليل داده است».
خبرنگار در پايان گفت: حماس و جهاد اسلامي معتقدند که عدم جديت ويژگي بارز سخنان محمود عباس است و هر دو طرف خواستار رفع تحريم ها عليه غزه هستند. خواسته حماس و جهاد اسلامي اتخاذ تصميم ها و تدابير شجاعانه و وضع ساز و کارهايي براي اجراي آن است، نه اينکه فقط در حد سخن و شعار باقي بمانند.

نظر شما