شناسهٔ خبر: 23583731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مجلس بودجه نهادهای خاص را قطع کرد/بودجه های فرهنگی برخی نهاد های خاص صرف مسکن رزمندگان و معلولان می شود

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده تشخیص داد که کمک به نهادهای خاص و موسسات غیر دولتی فرهنگی و آموزشی در شرایط کنونی که حاکم بر بودجه است به صلاح نیست لذا با پیشنهاد نمایندگان و تصویب کمیسیون این بودجه حذف شد.

صاحب‌خبر -

60درصد مردم زلزله زده زیر چادر زندگی می کنند/ وضعیت بهداشتی در منطقه زلزله زده نگران کننده است

چند سالی است، جدول 17 قانون بودجه کشور، محل مناقشه بین دولت و مجلس بود. در واقع جدول 17، اعتباراتی برای دستگاه هایی که خارج از حوزه دولت فعالیت فرهنگی داشتند، اختصاص می یافت؛ اما امسال با توجه به اینکه این دستگاه های فرهنگی، اهداف و برنامه های عملیاتی مشخصی نداشتند، دولت جدول 17 را از لایحه بودجه حذف کرد.

به گزارش «تابناک»؛ حذف جدول 17 از لایحه بودجه سیال 97، برای شفافیت هرچه بیشتر هزینه کرد اعتبارات کشور انجام شده و دولت در لایحه بودجه 97، بیش از هر مسأله ای، موضوع شفافیت را ملاک نظر قرار داد. از سوی دیگر، دولت برای شفافیت بیشتر لایحه بودجه به حذف 199 ردیف از 339 ردیف بودجه متفرقه اقدام کرده و بخشی از آنها را در ردیف درست خود قرار داد.

با این حال، امروز کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده تشخیص داد، کمک به نهادهای خاص و مؤسسات غیر دولتی فرهنگی و آموزشی در شرایط کنونی که حاکم بر بودجه است، به صلاح نیست؛ بنابراین، این بودجه با پیشنهاد نمایندگان و تصویب کمیسیون، حذف شد.

در همین زمینه، علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق، با اشاره به حذف جدول 17 از بودجه سال 97 گفت: در سال‌های گذشته دولت مواردی را به عنوان کمک به نهادهای خاص و موسسات غیردولتی آموزشی و فرهنگی ذیل عنوان جدول شماره 17 اختصاص می‌داد که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال 97 دولت جدولی را که بر اساس آن به نهادهای خاص و مؤسسات غیردولتی کمک می‌کرد، حذف کرد، ولی بودجه آنها را در زیرفصل‌های برخی وزارتخانه‌ها قرار داد که پیش از این، حدود 200 میلیارد تومان برای کمک به این نهادها در بودجه های سالیانه در نظر گرفته می شد.

هدایت بودجه نهادهای خاص برای یارانه سود وام مسکن رزمندگان و معلولان

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق براساس بررسی های صورت گرفته تشخیص داد که کمک به نهادهای خاص و مؤسسات غیر دولتی فرهنگی و آموزشی در شرایط کنونی که حاکم بر بودجه است، به صلاح نیست لذا با پیشنهاد نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق این بودجه حذف شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بودجه برای سود وام مسکن رزمندگان و معلولان به صورت یارانه اختصاص یافت، به گونه ای که 80 درصد به عنوان یارانه سود مسکن به رزمندگان و 20 درصد به عنوان یارانه سود مسکن معلولان اختصاص یافت؛ بنابراین در اوضاع کنونی با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق، چیزی به عنوان کمک به نهادهای خاص و مؤسسات غیر دولتی آموزش فرهنگی وجود ندارد و بودجه عمرانی آنها در جای خود باقی است.

نظر شما