شناسهٔ خبر: 23553631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۵ طرح ملی آبرسانی در استان

خبرگزاری صداوسیما

پنج طرح ملی آبرسانی با اعتباری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به اجرای 5 طرح ملی آبرسانی در استان اینکه طرح‌های مختلفی در بخش آبرسانی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است گفت: این طرح‌ها شامل آبرسانی به سد تنگ سرخ، آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه، آبرسانی به لیکک، ساخت ایستگاه پمپاژ آب منطقه دهدشت غربی و تامین آب اراضی خان احمد، لیشتر و دشت مور هستند.
ضرغامی افزود: آب‌رسانی به شهر‌های دهدشت، سوق، چرام و لنده از محدوده تصفیه خانه خیرآباد گچساران در مجاورت سد کوثر با اعتبار ۲۰۰ میلیاردریال با پیشرفت کاری ۱۵ درصد در حال اجرا است.
وی ادامه داد: علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهر آب ۳۵۰ روستا در مسیر این طرح با جمعیت ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر نیز تأمین خواهد شد.
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای استان اضافه کرد: طرح انتقال آب ازسد کوثر به هزار و ۳۳۰ هکتار از اراضی‌ منطقه دشت لیشتر، خان احمد و دشت مور با اعتباری بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و پیشرفت کاری ۴۰ درصد از دیگر طرح‌های در دست اجرای استان است.
ضرغامی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح زمین‌های کشاورزی روستا‌های آبرزی، آب توت، انجیر سیاه، انگشترک و چهاربیشه تأمین می‌شود افزود: طرح آبرسانی به شهر لیکک و ۵۵ روستای اقماری شهرستان بهمئی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال با ۳۲ درصد پیشرفت کاری نیز دردست اجرا است.
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: سد تنگ سرخ در یاسوج با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال و ۱۳ درصد پیشرفت کاری، آبیاری اراضی منطقه دهدشت غربی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال و پیشرفت کاری ۲۱ درصد از دیگر طرح‌های در دست اجرای کهگیلویه و بویراحمد است.

نظر شما