شناسهٔ خبر: 23550806 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قدس نيازمند جانفشاني است

يکي از سران عالي رتبه جنبش حماس گفت: قدس به جاي نشست هاي بي فايده نيازمند جانفشاني است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما؛ مشير المصري در گفتگو با شبکه تلويزيوني الجزيره عربي درباره مشارکت نکردن جنبش حماس در نشست شوراي مرکزي فلسطيني خاطرنشان کرد: جنبش حماس در تمامي ديدارهاي ملي که داراي اراده ملي و تصميم گيري مستقل و موضع فلسطيني روشن باشد شرکت مي کند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1787594" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1990552/1787594?width=350&height=250"></script></div>

 مشارکت در شوراي مرکزي فلسطين هدف نيست

المصري ادامه داد مشارکت در شوراي مرکزي فلسطين هدف محسوب نمي شود هدف نتايج اين مشارکت و اين نشست ها است بويژه اينکه نشست شوراي مرکزي فلسطين که براي پاسخگويي به تصميم هاي ترامپ برقرار مي شود چهل روز پس از تصميم ترامپ درباره قدس تشکيل شده است و جنبش حماس با تمامي گروه هاي فلسطيني و اقشار ملت فلسطين ديدارهاي متعددي داشته و گام هاي عملي برداشته است و در نتيجه اين نشست بسيار ديرهنگام برگزار مي شود و مدت ها پس از يک واقعه تاريخي که تقدس و عربيت و اسلاميت قدس را خدشه دارد مي کند برگزار مي شود.

مقام عالي رتبه جنبش حماس تصريح کرد مساله ديگر اين است که برادران ما در سازمان آزادي بخش فلسطين و جنبش فتح اصرار مي کنند که ما از چارچوب حل و فصل مسائل با رژيم اسرائيل خارج نشويم و همچنان در اين چرخه باطل به دور خود بچرخيم، و اين مساله از برنامه کاري نشست شوراي مرکزي که براي دعوت شدگان فرستانده اند هويدا است و حکايت از آن دارد که اين نشست هم صرفاً کپي برداري از نشست هاي پيشين است و به خواسته هاي ملت فلسطين پاسخ نمي گويد از همين رو جنبش حماس نمي تواند با حضور در اين نشست شاهدي بر اقدام هاي نادرست باشد و ناظر تثبيت ستون هاي تصفيه با رژيم صهيونيستي باشد تصفيه اي که عملاً شکست خورده و نتوانسته است حداقل خواسته هاي ملت فلسطين را محقق سازد و نتيجه آن فاجعه بار بوده است.

مشير المصري خاطرنشان کرد مساله ديگر اين است تا چه تصميم هايي که شوراي مرکزي فلسطين اتخاذ مي کند سودمند است بويژه اينکه تصميم هايي که در اين نشست مرکزي گرفته مي شود تصميم هايي واهي هستند و اگر قرارهاي قاطعي اتخاذ شود باز هم اين تصميم ها عملاً اجرا نمي شوند. از همين رو حتي برخي از نيروها و گروه هاي فلسطيني که در اين نشست ها شرکت مي کنند خواهان محاکمه محمود عباس و کميته مرکزي شدند چرا که تصميم هاي شوراي مرکزي را اجرا نکرده اند. يکي از تصميم هايي که شوراي مرکزي فلسطين سال ها پيش گرفته است و هنوز اجرا نشده است توقف خبرچيني و هماهنگي امنيتي با اسرائيل است که با وجود اتخاذ چنين تصميمي هنوز هماهنگي امنيتي با دشمن صهيونيستي ادامه دارد.


تصميم ترامپ درباره قدس فرصتي تاريخي است

مقام عالي رتبه جنبش حماس گفت معتقدم تصميمي که ترامپ درباره قدس اتخاذ کرد و مقابله مستقيم با رژيم صهيونيستي فرصتي تاريخي است تا از چارچوب تنگ تصفيه با اسرائيل خارج شد و به فضاي تصميم هاي ملي فراگير وارد شد. قدس بيش از آنکه به اين نشست ها نيازمند باشد نيازمند به خون دادن و فداکاري است. ملت فلسطين پيش از نشست مرکزي فلسطين اقدام به فدا کردن جان خود براي حمايت از قدس کرده اند.


مشير المصري ادامه داد اين عقلاني نيست که نشست شوراي مرکزي فلسطين در زير سايه اشغالگران برگزار شود و با وجود آن تصميمي که ترامپ درباره قدس اتخاذ کرده است باز هم اين سخن مطرح است که کنسول آمريکا به نشست مرکزي دعوت شده است.  


توافق اسلو را به خاک بسپاريد

مقام عالي رتبه جنبش حماس در پايان گفت ما از شوراي مرکزي فلسطين و جنبش آزادي بخش فلسطين مي خواهيم که در مسير مردم قرار گيرند و به طرح تصفيه مسائل با اسرائيل پايان دهند و توافق اسلو را به خاک بسپارند. ما از آن ها مي خواهيم که اسرائيل را به رسميت نشناسند. آنها تصميم پيشين شوراي مرکزي را که خواهان توقف هماهنگي امنيتي با اسرائيل شده بود عملي کرده و به خبرچيني و هماهنگي امنيتي با صهيونيست ها پايان دهند چرا که اين اقدام کمر مقاومت فلسطيني و انتفاضه قدس را مي شکند. همچنين بايد تدابير جنايتکارانه اي که تشکيلات خودگردان فلسطين عليه نوار غزه اعمال کرده است بر طرف شود. 

نظر شما