شناسهٔ خبر: 2353057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسکاي نيوز: اوباما خشونتهاي ايالت ميسوري را محکوم کرد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/09/05
00:43:04.00
در حالی که مردم شهر فرگوسن در ایالت میسوری با آتش زدن ساختمانها و خودروهای متعدد در شهر خشم خود را از نژادپرستی در آمریکا ابراز می کنند باراک اوباما رئیس جمهور این کشور با انتقاد از این اقدامات ، خشونتها در این ایالت را محکوم کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ، این خشونتها پس از اعلام برائت یک افسر پلیس سفید پوست در پرونده قتل مایکل براون ، نوجوان سیاهپوست آمریکایی ، رو به افزایش است .
اوباما در سخنرانی اخیر خود در شیکاگو سوزاندن ساختمانها و آتش زدن خودروها و تخریب مغازه ها و اموال عمومی و در معرض خطر قرار دادن مردم را اقداماتی مجرمانه توصیف کرد. وی همچنین تاکید کرد با کسانی که محله های خود را ویران می کنند مدارا نخواهد شد. اوباما از همه آمریکایی هایی که رای هیئت منصفه عالی آنها را خشمگین کرده است خواست با همکاری یکدیگر روابط بین نژادهای مختلف را در آمریکا بهبود بخشند.
از سوی دیگر جی نیکسون، فرماندار ایالت میسوری اعلام کرد تعداد نیروهای گارد ملی آمریکا در فرگوسن سه برابر خواهد شد . وی تاکید کرد 2200 نیروی گارد ملی در فرگوسن مستقر خواهند شد. وی همچنین بر محافظت از جان و مال مردم تاکید کرد.
این در حالی است که نیروهای پلیس شهر سن لوئیس در ایالت میسوری هشتاد نفر را به اتهام اعمال خشونت آمیز بازداشت کردند. این خشونتها به ویران شدن بیست و پنج ساختمان در این منطقه منجر شده است زیرا معترضان بسیاری از این ساختمانها را به آتش کشیدند و درگیریهای زیادی را در این شهر با نیروهای پلیس رخ داد.
پل حجازین خبرنگار اسکای نیوز عربی در گزارشی از شهر فرگوسن گفت: همچنان دود از ساختمانهای بلند می شود. این ساختمانها در تظاهرات مردم معترض فرگوسن به آتش کشیده شده است. اعتراضات مردمی در اکثر شهرهای بزرگ آمریکا در جریان است اما واکنشها در این شهر و به ویژه در این خیابان بسیار شدید بوده است که بدترین شرایط را برای مسئولان محلی به وجود آورده است به طوری که این مسئولان انتظار این همه خشونت را نداشتند. از این رو ، فرماندار ایالت میسوری به اعزام 2200 نیروی گارد ملی اقدام کرده است تا بتواند جلوی این خشونتها را بگیرد و از صاحبان این مغازه ها و ساختمانها که هر آنچه را داشتند در این درگیریها از دست داده اند حمایت کرده باشد .
این تصاویر نشان می دهد که نیروهای امنیتی بطور بسیار گسترده در فرگوسن پخش شده اند. این در حالی است که تظاهرات مردمی در فرگوسن و شهر سن لوئیس واقع در ایالت میسوری ادامه دارد. این تظاهرات و راهپیمایی ها در اعتراض به حکم تبرئه دارن ویلسون، افسر پلیس سفید پوست است که مایکل براون ، جوان سیاهپوست هجده ساله را به قتل رسانده است.
این اعتراضات به بروز خشم عمومی در منطقه انجامید. معترضان پس از شنیدن رای هئیت منصفه عالی به سمت نیروهای پلیس بطری های آتش زا پرتاب کردند .
00:47:05.16

نظر شما