شناسهٔ خبر: 23500225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسايي اموال جديد موسسه کاسپين

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي از شناسايي اموال جديد مؤسسه مالي و اعتباري کاسپين ازجانب برخي از سپرده گذاران خبر داد.

صاحب‌خبر -

شناسايي اموال جديد موسسه کاسپينبه گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکيان در تشريح نشست صبح امروز نمايندگان سران قوا به منظور بررسي آخرين وضع سپرده گذاران موسسه مالي و اعتباري کاسپين گفت: موسسه مالي و اعتباري کاسپين که موظف شده بود تا سقف مبلغ 100 تا 200 ميليون تومان به تمام سپرده گذاران موسسه مالي و اعتباري کاسپين پرداخت کند براي اينکه شاکله خود را حفظ کند، به رغم ايجاد خط اعتباري به برخي از سپرده گذاران سعي مي کرد که مبلغ سپرده ها را به صورت کامل پرداخت نکند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ظرف يکي دو روز گذشته با اين موسسه مذاکرات صورت گرفت که با توجه به اينکه خط اعتباري براي پرداخت سپرده ها فراهم شده است بايد پرداخت سپرده ها را انجام دهد، افزود: نبايد مراجعه کنندگاني که در اين موسسات سپرده گذاري کرده اند مشکلي پيدا کنند.

پيگيري مشکلات موسسات مالي و اعتباري خارج از گروه کاسپين در بانک مرکزي
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر بحث اصلي سپرده گذاران بالاي سقف 100 و 200 ميليون تومان هستند، ادامه داد: بخشي از موسساتي که علاوه بر کاسپين، وحدت، بدر طوس و البرز ايرانيان مشکل دارند بايد مشکلات آنها در بانک مرکزي پيگيري شود و در چارچوب همين تصميمات براساس روالي که طي شده است سپرده سپرده گذاراني را که سپرده هاي محدود داشته اند پرداخت کند.
پزشکيان يادآور شد: براي سپرده گذاران بالاي 100 و 200 ميليون تومان در کاسپين گروه تسويه متشکل از قوه قضاييه، دولت و نماينده سپرده گذاران تشکيل مي شود که اين گروه بايد با هماهنگي بانک مرکزي تيمي تشکيل دهد که در هر يک از موسسات پاسخگوي سوال ها، نيازها و دغدغه هاي سپرده گذاران در همان منطقه باشند تا سپرده گذاران براي حل مشکل خود به ساير بخش ها مراجعه نکنند.

نماينده سپرده گذاران عضو گروه تسويه سپرده هاي کاسپين است
وي با بيان اينکه تيم تسويه بايد با سپرده گذاران جلسه برگزار و از آنها نظرخواهي کند، افزود: اين نظرها به هيأت سه نفره اعلام مي شود و در گروه تسويه که نماينده سپرده گذاران نيز عضو آن است، اموال شناسايي و قيمت گذاري مي شود و در نهايت براساس آنچه شناسايي مي شود برنامه ها و تصميمات بعدي براي تسويه مابقي سپرده سپرده گذاران انجام مي شود.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه در حال حاضر نخست بايد گروه تسويه تشکيل شود و سپس اموال را شناسايي کند، ادامه داد: اين گروه بايد با سپرده گذاران جلسه تشکيل دهد و سپرده گذاران بايد دغدغه ها و نگراني هاي خود را به اين گروه گزارش دهند.

بر اساس شکايات دريافتي کاسپين سپرده ها را مرحله اي پرداخت مي کرد
وي اظهار داشت: مقرر شده است دستورالعملي در بانک مرکزي تهيه شود تا نحوه کمک به سپرده گذاراني که وضع بحراني دارند و مستأصل هستند مشخص شود تا اين سپرده گذاران از وضع بحراني خارج شوند و به همان نسبت تصميمات بعدي براي آنها اتخاذ شود.
اين نماينده مردم در مجلس دهم با بيان اينکه براساس شکايت هاي دريافتي از سپرده گذاران، کاسپين سپرده ها را به صورت 5 ميليون توماني يا 10 ميليون توماني و مرحله اي پرداخت مي کرد، افزود: براساس بررسي ها مشخص شد که اين اتفاق رخ داده است و کاسپين پرداخت را به صورت کامل انجام نمي دهد لذا در جلسه امروز با بانک مرکزي در اين باره صحبت شد و بانک اظهار داشت که در اين باره با موسسه مذاکره و به آنها تاکيد شده است که اگر سپرده گذاري مراجعه کرد و درخواست برداشت سپرده خود را داشت، بانک نبايد ممانعت و سپرده آنها را پرداخت کند.

برخورد با کاسپين در صورت ممانعت از پرداخت سپرده ها
وي ادامه داد: پيگيري ها ادامه مي يابد تا اگر کاسپين به روند ممانعت خود ادامه دهد با آنها برخورد شود تا مشکلي براي سپرده گذاران ايجاد نشود.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه برخي سپرده گذاران اطلاعاتي درباره اموال کاسپين ارائه کرده اند، تصريح کرد: اين اطلاعات جديدي که درباره اموال کاسپين ازجانب برخي سپرده گذاران ارائه شده است بررسي مي شود و اگر اطلاعات صحت داشته باشد بسياري از مشکلات سپرده گذاران رفع مي شود.

نظر شما