شناسهٔ خبر: 23495633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آيت ‌الله مكارم شيرازي:

دشمنان هنوز ملت ایران را نشناخته اند/فضای مجازی باید اصلاح شود

خبرگزاری شبستان: آيت ‌الله مكارم شيرازي با اشاره به اتفاقات اخیر ابراز داشت: بارها سر دشمنان به سنگ خورده اما باز هم دست بردار نیستند چرا که ملت و حامیان نظام و اسلام را نمی شناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت ‌الله ناصر مکارم ‌شیرازی امروز چهارشنبه (20 دی) در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: خداوند سرمایه ها و استعدادهای بسیاری به انسان ها داده و باید این موضوعات در فضا و مکانی صرف شود که نتایج بهتری داشته باشد.

 

وی عنوان داشت: هیچ گاه سعادت انسان در ثروت انبوه نیست، برخی کاخ‌ های متعدد و سرمایه ‌های فراوان انباشته می ‌کنند و در نهایت مشاهده می‌کنند به جایی نرسیدند.

 

این مرجع تقلید در ادامه به فتنه های اخیر اشاره کرد و گفت: آتش فتنه خاموش شد ولی دشمنان از تلاش دست بر نمی دارند و منتظر هستند در فرصتی آتش دیگری را روشن کنند که باید هوشیار باشیم.

 

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دشمنان ایران و ملت بزرگ ایران را نمی شناسند و تصور می کردند که با روشن کردن آتش فتنه و به میدان کشاندن عده ‌ای مسئله تمام خواهد شد اما غافل بودند که انبوهی از مردم پشتیبان کشور، دین و نظام هستند.

 

وی گفت: دشمنان چطور باور می کنند که می توانند ملتی با این وضع را تکان دهند؟ آنها مردم ایران را نشناخته اند و به همین دلیل به فتنه ‌انگیزی می‌ پردازند.

 

این مرجع تقلید ابراز داشت: بارها سر دشمنان به سنگ خورده اما باز هم دست بردار نیستند چرا که ملت و حامیان نظام و اسلام را نمی شناسند.

 

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تلاش دشمنان برای بین المللی کردن موضوع گفت: آنها تلاش می کنند که فتنه ‌ای که برپا شد به سازمان ملل بکشانند به عنوانی که هر چیزی که امنیت دنیا را به خطر اندازد قابل طرح در سازمان ملل است و اینگونه مطرح کنند که این موضوع امنیت صلح جهانی را به خطر انداخته است.

 

وی خطاب به دشمنان گفت: عقل و درک آنها از شرایط و اوضاع بسیار محدود و کم است و اگر می فهمیدند دست از این کارها بر می داشتند.

 

این مرجع تقلید گفت: در این فتنه افرادی بازداشت شدند که بعد از تحقیقات مشخص شد اکثریت قاطع آنها از فضای مجازی الهام گرفتند.

 

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: تا زمانی که فضای مجازی اصلاح نشود مشکل حل نخواهد شد و باید مسئولان به فکر این موضوع باشند.

 

وی با اشاره به برخی گفته ها در خصوص شغل در فضای مجازی گفت: در اخبار آمده 15 هزار شغل در فضای مجازی به وجود آمده است سؤال می ‌شود که در فضای مجازی که اختیارش در دست دیگران است و ما هیچ اختیاری نداریم، عاقلانه است که شغل‌ ها در آنجا ایجاد شود.

 

این مرجع تقلید گفت: تاکید ما بر فضای سالم است و ایجاد یک فضای سالم، این امر امکان پذیر است و باید بدانیم که اگر با گذشت زمان این امر فراموش شود؛ دوباره در دام می‌ افتیم.

 

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسائل اخیر را نباید توجیه کرد و برخی می خواهند با توجیه کردن از موضوع اصلی دور شوند.

نظر شما