شناسهٔ خبر: 23484744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ارائه طرح جامع برای پر ترافیک ترین خیابان شهر یاسوج + تصاویر

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این شهر از نظر سیستم روشنایی عقب مانده است و همه قدیمی هستند به طور کلی مبلمان شهر یاسوج بسیار نامناسب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ،به نقل از ایل بانو، شورای ترافیک امروز در استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استاندار، برخی از مدیران کل و مدیران شهرستانی از جمله چرام و کهگیلویه برگزار شد و مصوبات شورای ترافیک گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه فرماندار کهگیلویه به محور دهدشت به سوق و دهدشت به پاتاوه اشاره کرد و گفت: این دو محور هر چه سریع تر باید ساماندهی شوند چرا که سوانحه رانندگی زیادی در مسیرهای دهدشت رخ می دهد.

خوان پایه مدیرکل حمل و نقل و راهداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با تایید این مطلب گفت: محور دهدشت به سوق از جمله محورهایی است که باید فکری اساسی کرد که شاهد تصادفات در این مسیرها نباشیم با توجه به اینکه اعتباراتی به پروژه های عمرانی در استان اختصاص داده نشده است.

عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار گفت:  از محل اعتبارات بحران برای ساماندهی این محور اختصاص داده می شود و کار را از همین حالا شروع کنید.

صادر شدن گواهی نامه پایه یک در شهرستان کهگیلویه یکی دیگر از مشکلات این شهرستان بود که مردم برای گرفتن این گواهی نامه مجبور نباشند به مرکز استان مراجعه کنند و شهرستان های چرام، لنده و کهگیلویه به یک منطقه مراجعه کنند.

خوشوقت رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها یک مرکز گواهی نامه پایه یک در استان وجود دارد که آن هم در مرکز استان است گفت: مجوزات لازم باید گرفته شود و بعد از صادر شدن مجوز از مرکز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

جاده ورودی چرام به سرفاریاب و تاکسی بی سیم بانوان در چرام از دیگر مشکلات مطرح شده توسط فرماندار چرام بود که معاون عمرانی استاندار با راه اندازی تاکسی بی سیم بانوان در چرام موافقت کرد و تصویب شد اما به این شکل که فراخوان زده شود و شرط اول بومی بودن مد نظر قرار بگیرد.

مشخص نبودن محدوده شهرها و ایجاد مشکلاتی برای دهیاران و شهرداری ها یکی دیگر از این مشکلات بود که معاون عمرانی استاندار به این موضوع نیز خاتمه داد و گفت در انتهای محدوده هر شهر و یا روستا تابلو نصب و محدوده نیز مشخص می شود.

استقرار پلیس راه چرام

استقرار پلیس راه چرام یکی دیگر از مشکلات فرمانداری چرام بود که با موافقت معاون عمرانی استاندار رو به رو شد و قرار بر این است که کمیته مکان یابی به محل مورد نظر اعزام و محل دقیق استقرار پلیس راه مشخص شود و در همان مکان از کانکس یا ساختمان استفاده شود.

بررسی مشکلات شهرستان دنا

چهارخطه شدن مسیرارتباطی در دنا موجب شده که این شهرستان به دو قسمت پایین و بالا تقسیم بندی شود و مشکلاتی را ایجاد کرده است و این مشکل با ساخت چندین زیر گذر در بخش های مختلف این شهرستان بر طرف می شود.

ساخت زیرگذر در دوراهی کریک، دارشاهی، گندی خوری توتنده، سمروم، خود پاتاوه موارد ضروری در دنا است که معاون عمرانی استاندار در پاسخ گفت: هر گونه پیشنهاداتی که دارید را ارایه دهیم که ما نیز در قالب چند طرح به وزارت راه و شهرسازی انتقال دهیم.

کناری فرماندار  شهرستان بویراحمد نیز گفت: تهیه طرح جامع ترافیک شهر یاسوج را در دستور کار داریم در گذشته مصوبات شورای ترافیک در استان اجرا نمی شد و شهرداری متولی خاصی را برای پیچیدگی ترافیک شهر داشته باشد.

وی بیان کرد: در یاسوج معابر خط کشی خوبی ندارند، خط کشی های عابر پیاده در یاسوج مطلوب نیست، نظم خوبی در نصب چراغ راهنما وجود ندارد، و نبود پل فلزی در برخی از مسیرها مشکلاتی را ایجاد کرده است که می توان گفت یکی از دلایل ترافیک نیز این موراد است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یاسوج به عنوان مرکز استان گره های ترافیکی زیادی دارد در مسایل ترافیکی ساماندهی خوبی در شهر انجام نشده است، نبود خط کشی مناسب، ساماندهی نشدن تابلوها از مشکلات این شهر است.

وی بیان کرد: این شهر از نظر سیستم روشنایی عقب مانده است و همه قدیمی هستند که نیازمند تغییرات اساسی است به طور کلی مبلمان شهر یاسوج بسیار نامناسب است.

فیلی گفت: امیدوار هستیم که با نیروهایی که تازه بر سر کار امده اند از جمله فرماندار، شهردار و پلیس راه بتوانیم مشکلات شهر یاسوج را برطرف کنیم و خط کشی های مناسبی در سطح شهر داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یک باند پل سوم بشار در اینده نزدیک افتتاح می شود گفت: گره ترافیکی زیادی در سطح شهر وجود دارد و برای بهتر شدن وضعیت ترافیک بیمارستان شهید بهشتی یاسوج طرحی ارایه و این بخش از بیمارستان تا چهار راه هلال احمر یک طرفه شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما