شناسهٔ خبر: 23428523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمک به کاهش آسیبهای اجتماعی با ایجاد فضای شاد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ایجاد فضای شاد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه را در کاهش آسیبهای اجتماعی موثر عنوان کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، استاندار در نشست با اعضای شورای تاکید بر ایجاد فضای شاد درجامعه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از مراکز و دستگاه‌های فرهنگی برای ایجاد فضایی با نشاط در جامعه دعوت کرد.
احمدی در بخشی از سخنانش با انتقاد از مدیرانی که با برنامه‌ها و یا حرف‌های تکراری در نشست‌های تصمیم گیری حاضر می‌شوند افزود: تدوین برنامه‌های جامع و تاثیرگذار مدیران به ویژه برای مناطق دور افتاده‌تر ضرورت دارد.
استاندار استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله وجود جوانان با انگیزه را خاطر نشان کرد و با اشاره به کم بودن سرانه‌ی ورزشی در شهر‌ها و و روستا‌های استان گفت: توسعه‌ی ورزش و شناسایی اولویت‌ها برای رونق ورزش در دستورکار اداره‌ی کل ورزش و جوانان قرار بگیرد.
وی ایجاد زمینه‌ی ورود بخش خصوصی برای رونق ورزش را یک ضرورت دانست و افزود: باید با مشارکت این بخش خصوصی و خیران ورزشی به توسعه‌ی ورزش در روستا‌ها و مناطق مهاجرپذیر کمک کرد.
در این نشست همچنین درباره‌ی راه اندازی یک مرکز دی. آی. سی برای درمان معتادان پر مصرف مواد مخدر بحث و تبادل نظر شد که با احتساب این مرکز در یاسوج شمار مراکز درمان معتادان استان به ۵ مرکز افزایش می‌یابد.
در این نشست اعضا درباره‌ی چگونگی راه اندازی خانه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی معتادان در زندان مرکزی یاسوج، احیای ورزش‌های بومی و محلی در روستا‌ها و مبارزه با فقر گفتگو کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هم از افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
سرهنگ بالش زر افزود: امسال سه تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف در این رابطه هزار و ۶۰۰ نفر نیز دستگیر و ۲۶۷ خودرو هم توقیف شد.

نظر شما