شناسهٔ خبر: 2341060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

"هلا بزوار ابو السجاد":

ویژه‌نامه پیاده‌روی اربعین حسینی در پایگاه598

پایگاه 598 به منظور اطلاع خوانندگان محترم خود از آخرین تحلیل ها و رویدادهای اربعین حسینی، پرونده ویژه ای به این موضوع اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -
پس از سرنگونی صدام، شیعیان و محبین حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) این امکان را یافتند تا در سالروز بازگشت خانم حضرت زینب (سلام الله) به کربلا، خود را به میعادگاه عاشقان رسانده و بزرگترین اجتماع حسینی را برگزار کنند.

در سالهای اخیر نیز با پیوستن خیل عزاداران حسینی از کشورهای دیگر، هر سال بر شکوه و عظمت این تجلی گاه ایمان عاشقان افزوده گشته و صحنه های نابی از تبلور ولایت امیرالمومنین دیده میشود.

این رخداد تاریخی، بسیار بزرگ تر از آن است که در قلم تحلیل گران و خط خبرنگاران بگنجد اما هریک از اینان تلاش کرده اند تا در حد توان گوشه ای از این رویداد بزرگ را برای علاقه مندان باز گو کنند.

از این رو پایگاه 598 به منظور اطلاع خوانندگان محترم خود از آخرین تحلیل ها و رویدادهای اربعین حسینی، پرونده ویژه ای به این موضوع اختصاص داده است.

این پرونده همچنان در حال تکمیل شدن است

***********************************

گزارشی از ازدحام جمعیت برای دریافت ویزای عراق:
کارگزاری صدور ویزای عراق در انحصار یک شرکت + تصاویر

در پنج سال گذشته هر کسی در شهر تهران برای دریافت ویزا به سفارت عراق مراجعه کرده حتما به دفتر طلوع ارجاع داده شده است./ یکی از علت های شلوغی اخذ ویزا در ماه محرم و صفر انحصاری بودن یک شرکت در امر کارگزاری صدور ویزای عراق می باشد، به نظر می رسد با رایزنی مسؤلین وزارت خارجه با سفارت عراق در تهران و اعطای مجوزات لازم برای شرکت های مشابه تا حد زیادی از بار ترافیکی شرکت طلوع بکاهد.


افتتاح گالری تخصصی عکس پیاده روی اربعین
همزمان با فرا رسیدن ماه صفر و با کمک دوستداران پیاده روی اربعین جهت تعظیم و ترویج این حرکت میلیونی زوار اربعین، گالری تخصصی عکس پیاده روی اربعین شامل منتخب عکسهای تولید شده توسط خبرنگاران موکب اربعین حسینی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ افتتاح شد.





در گفتگو با آیت الله تحریری عنوان شد:
پیاده‌ روی اربعین جزء شعائر الهی است / امام خمینی(ره) بلندگوی تام و تمام امام حسین(ع) می باشد

اصلی‌ترین محرک این راهپیمایی، آن چیزی که برای انسان ایجاد می‌کند آن جوشش عواطف الهی است و اولین چیزی که از پیاده روی شیعیان در اربعین حسینی تداعی می‌شود این است که حرکت پیاده‌روی جزء شعائر الهی است و شعائر اسلام است این ظهور عواطف است که با یک نوع عقلانیتی همراه است. نشانه‌ی عقلانیتش همین تعبد به دستورات شرع مقدس است و به هر حال هر کدام یک نوع تعبدی را به اطاعت از دستورات اولیای دین علیهم السلام نشان می‌دهند.


«کربلا» میعاد بزرگ و محل اجتماع شیعیان؛
بازخوانی بیانات رهبری درباره اربعین‌حسینی

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت بزرگداشت اربعین می‌فرمایند: به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعه شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعه مسلمین را باید به یاد هم بیاورید.



سخنان خواندنی استاد پناهیان در شب اربعین سال 1391:
پیاده روی اربعین، سیدالشهدا را به اهل عالم معرفی می‌ کند

عبادتی انجام دادی هر یک قدم ثاب یک حج عمره دارد و عُجب هم ندارد و نشستی داری گریه می‌کنی و می‌گویی که ما شرمنده‌ایم، حواستان هست که دارید چکار می‌کنید؟‌ می‌گویید ما شرمنده‌ایم و می‌گویید که ما باید آن زمان می‌بودیم، احساس تقصیر می‌کنیم، ما حسین را نکشتیم ولی احساس تقصیر می‌کنیم که نبودیم، یالیتنا کنا معکم فأفوز فوزاً عظیما


مسیر ۸۰ کیلومتری جاده نجف تا کربلا را در روزهای منتهی به اربعین حسینی می‌توان آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی دانست. در این مسیر موکب‌های بسیاری به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند که ۱۰ موکب توسط ایرانی‌ها اداره می‌شود.





شعار پياده‌روي اربعين حسيني اعلام شد
مسؤول فرهنگي ستاد اربعين با بيان اين كه شعار پياده روي اربعين حسيني از جمله حضرت زينب (س) كه مي‌فرمايند «فواللَّه لا تَمحوا ذكرَنا؛ به خدا سوگند كه هرگز نخواهند توانست نام ما را محو كنند» انتخاب شده است از توزيع ۵ ميليون بروشور و اقلام فرهنگي به ۳ زبان خبر داد.






سعید اوحدی افزود: در جلسه «ستاد دائمی اربعین» که با حضور نمایندگان دستگاه های همکار برگزار خواهد شد، وظایف و مسئولیت ها و برنامه های هریک از دستگاه ها برای اعزام و ساماندهی زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) نهایی خواهد شد.



امروز در کشور عراق اول صفر می‌باشد
سایت آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله امروز دوشنبه را مطابق با اول صفر ۱۴۳۶ اعلام کرد.








مجازات سفربدون ویزا به عراق چیست؟
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مردم برای گرفتن روادید حتما پیش از ایام اربعین حسینی اقدام کنند، به مردم توصیه کرد به پیامک های صدور روادید در نقطه صفر مرزی توجه نکنند.
زائران عتبات با ویزا به مرز بیایند
فرمانده انتظامی استان ایلام بابیان این مطلب که هزینه ویزا حدود 40 دلار است و شهروندان فریب واسطه ها را نخورند؛ گفت: زائران عتبات عالیات باید از قبل ویزا تهیه کرده باشند زیرا در مرز مهران هیچ گونه ویزایی صادر نمی‌شود.


توصیه به زائران اربعین 10روزقبل ازسفر
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران متقاضی حضور در مراسم اربعین حسینی توصیه کرد: حداقل ۱۰ روز قبل از سفر واکسن مننژیت و آنفولانزا را تزریق کنند.






ثبت‌نام خواهران و برادران برای پیاده‌روی‌اربعین
کاروان «هیئت حسینیه فاطمه الزهرا(س)» شروع به ثبت نام علاقمندان به پیاده روی اربعین کرده است.این کاروان خواهران و برادران را ثبت نام می کند. لازم به تذکر است که اتوبوس‌ها و محل های اسکان در نجف و کربلا به صورت زنانه و مردانه، مجزای از هم می‌باشد. هزینه ثبت نام 840 هزار تومان می باشد.



نظر شما