شناسهٔ خبر: 2334646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله پليس امريکا در فرگوسن به معترضان با گاز اشک آور

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/09/04
نیروهای پلیس شهر فرگوسن برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که در اعتراض به حکم صادرشده درباره مامور پلیس عامل قتل یک جوان سیاهپوست بدون اسلحه به خیابانها آمده بودند، گاز اشک آور شلیک کردند اما مسئولان پلیس امریکا چنین خبری را تکذیب کرده اند.
هیئت منصفه بزرگی که برای رسیدگی به پرونده مامور پلیس متهم در این قضیه تشکیل شده بود، خواستار منع تعقیب قضایی این پلیس سفیدپوست شد.
کمی پس از اعلام رای هیئت منصفه بزرگ در ساعت دو به وقت گرینویچ، تظاهرکنندگان معترض پرتاب اشیاء مختلف به طرف نیروهای امنیتی و پلیس را آغاز کردند و شعارهایی از قبیل quotation mark از عدالت و صلح خبری نیست quotation mark را سر دادند
و به درخواست ماموران پلیس برای متفرق شدن توجهی نکردند.
با این وجود مسئولان پلیس فرگوسن ضمن تاکید بر این که معترضان به طرف نیروهای پلیس سنگ و بطری های آتش زا پرتاب کرده اند، تکذیب کردند که نیروهای پلیس برای پراکنده کردن معترضان به گاز اشک آور متوسل شده اند.
پلیس منطقه سنت لوئیس در صفحه توئیتر خود نوشت: quotation mark ماموران پلیس فرگوسن به طرف معترضان گاز اشک آور شلیک نکردند بلکه برای متفرق کردن آنها که به هشدارهای پلیس توجهی نداشتند، به شلیک نارنجک های دودزا متوسل شدند. quotation mark
پلیس شهر فرگوسن اعلام کرد در شمال حومه سنت لوئیس معترضان به چند ساختمان حمله و اقدام به غارت اموال آنها کردند. به گفته مسئولان پلیس معترضان یک خودرو نیروهای امنیتی را نیز به آتش کشیدند.
یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه که تظاهرات فرگوسن را پوشش می داد به علت اصابت سنگ به صورتش جراحتی سطحی برداشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرگوسن، از زمانی که مایکل براون، شهروند سیاهپوست آمریکایی در نهم اوت گذشته توسط یک مامور پلیس سفید پوست آمریکایی به نام دارن ویلسون در منطقه فرگوسن کشته شد،این منطقه پیوسته صحنه تظاهرات اعتراض آمیز بوده است. برخی از این تجمعات و تظاهرات اعتراض آمیز با مداخله نیروهای پلیس به خشونت کشیده شده و شورش های نژادی بر پا کرده است. تصاویر متعددی از تظاهرات اعتراض آمیز در فرگوسن و رویارویی یا درگیری معترضان با نیروهای پلیس کاملا مجهز در این منطقه در شبکه های تلویزیونی آمریکا پخش شده است.
163/106

نظر شما