شناسهٔ خبر: 23193259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبرداد؛

کمک ۳۳ میلیارد ریالی خراسان جنوبی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

مدیر عامل جمعیت خراسان جنوبی گفت: ارزش ریالی کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شده در سطح خراسان جنوبی تاکنون 31 میلیارد ریال و ارزش کمک‌های نقدی جمع آوری شده از صندوق‌ها دو میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان، جواد خامسان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری از ارسال چهارمین محموله کمک‌های مردمی خراسان جنوبی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

 

وی افزود: مردم نوع دوست خراسان جنوبی از همان ساعات اولیه برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه اقدام کرده و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به پایگاه‌های هلال احمر سطح استان تحویل داده‌اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت در حوزه امداد پنج دستگاه ایسوزو از طرف معاونت امداد جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برای کمک در قالب 13 نفر امدادگر، نجات‌گر، داوطلب و کارمند در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضور پیدا کرده‌اند.

 

خامسان ادامه داد: همچنین یک دستگاه ایسوزو به همراه تیم نوجوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی (سحر) که 15 نفر بوده‌اند برای مسائل روان‌شناسی، روان درمانی، بازی با کودکان، عروسک گردانی و ... به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

 

وی با اشاره به کمک‌هایی که از طرف ذخایر جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور شده است، گفت: شش هزار تخته پتو و یک هزار و 500 تخته موکت در قالب سه تریلی از طرف ذخایر جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برای کمک به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین از طرف کمک‌های مردمی که به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سطح استان تحویل و ارسال شده است یک هزار و شش تخته پتو، یک هزار و 481 قوطی انواع کنسروجات و یک کامیون شش تنی ست بهداشتی بوده است.

 

خامسان خاطرنشان کرد: امروز نیز چهارمین محموله کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده توسط جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی که به مناطق زلزله‌زده در قالب سه دستگاه تریلی ارسال می‌شود شامل شش هزار و 720 سوب انواع پوشاک، دو هزار و 384 تخته پتو، شش تن تخم مرغ و یک تریلی نیز کمک‌های متفرقه مردمی است که ارسال خواهد شد.

 

33 میلیارد ریال کمک‌های مردمی خراسان جنوبی به مناطق زلزله زده غرب کشور

وی با بیان این‌که تاکنون مردم خراسان جنوبی کمک‌های بسیار خوبی به مناطق زلزله‌زده کرده‌اند، گفت: ارزش ریالی کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شده در سطح خراسان جنوبی تاکنون 31 میلیارد ریال و ارزش کمک‌های نقدی جمع آوری شده از صندوق‌ها دو میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: فیش‌هایی نیز برای کمک در دستگاه‌های مختلف توزیع شده است که برخی تاکنون مبالغی را ارسال و برخی ارسال نکرده‌اند.

 

خامسان گفت: در این مدت تمام شعب هلال احمر در سطح خراسان جنوبی برای جمع آوری کمک به زلزله زده ها آماده بوده و برخی از شعب در روزهای اولیه به صورت شبانه روزی فعال بوده اند که از همه همکاران و نیروهای داوطلبی که اگر نبودند قطعا همکاران جمعیت هلال احمر به تنهایی نمی‌توانسند کمک‌ها را جمع آوری کنند، کمال تشکر را دارم.

 

وی ضمن تاکید بر کمک نقدی از هم‌استانی‌ها درخواست کرد: تا جایی که امکان دارد مردم نوع دوست خراسان جنوبی کمک‌های خود را به صورت نقدی به پایگاه‌های جمع آوری جمعیت هلال احمر در سطح استان تحویل دهند چراکه اگر کمک‌ها نقدی باشد امکان خرید مواد مورد نیاز با هزینه کمتر فراهم است و از طرفی نیز باید هزینه ای برای ارسال کمک ها پرداخت شود که گاها ارزش آن از کمک‌های جمع آوری شده بیشتر است از این جهت از همه هم‌استانی‌ها درخواست کمک نقدی داریم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یاد آور شد: با توجه به این‌که شب یلدا را پشت سر گذاشتیم جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برای نیازمندان سطح استان نیز بسته هایی در قالب آجیل شب یلدا برای مستمندان استان تهیه کرد که 230 بسته به ارزش 56 میلیون ریال در بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد.

 

خامسان خاطرنشان کرد: کمک‌های جمع آوری شده مردم خراسان جنوبی امروز در قالب سه دستگاه تریلی به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال می‌شود.

 

850 مورد امدادرسانی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکنون

وی با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: طی 9 ماه گذشته امداد رسانی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی 850 مورد بوده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از بین 850 مورد حوادث، 576 مورد حوادث جاده‌ای، 113 مورد خدمات حضوری، هفت مورد خدمات مناسبتی، هفت مورد زلزله، سه مورد ریزش آوار، 10 مورد سیل و آبگرفتگی، 110 مورد حوادث شهری و 22 مورد حوادث کوهستانی بوده است.

 

خامسان عنوان کرد: در مجموع حوادث تعداد آسیب دیدگان سه هزار و 307 نفر و تعداد حادثه دیدگان سه هزار و 208 نفر بوده اند.

 

وی اظهار کرد: طی 9 ماه گذشته 453 مورد اسکان اضطراری در سطح خراسان جنوبی داشته ایم که یک هزار و 196 تیم اعزام شده اند و تعداد نیروهای بکارگیری در عملیات‌ها سه هزار و 317 نفر بوده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تعداد آمبولانس‌های بکار گیری شده در عملیات‌ها 729 دستگاه آمبولانس بوده است.

 

خامسان عنوان کرد: همچنین تعداد عملیات‌های اطفای حریق طی 9 ماه گذشته 14 مورد و مجموع عملیات راه‌سازی 145 مورد گزارش شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: میانگین زمان حضور نیروها در صحنه حادثه 10 تا 13 دقیقه و میانگین زمان عملیات بین 45 تا 90 دقیقه بوده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما