شناسهٔ خبر: 2319056 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همه ودیعه‌گذاران عمره می‌توانند در کاراوان‌های آذر ثبت‌نام کنند

همه‌ی ودیعه‌گذاران عمره می‌توانند در کاراوان‌هایی که آذرماه به عربستان اعزام می‌شوند ثبت‌نام کنند.

صاحب‌خبر -

همه‌ی ودیعه‌گذاران عمره می‌توانند در کاراوان‌هایی که آذرماه به عربستان اعزام می‌شوند ثبت‌نام کنند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، در دور نخست ثبت‌نام کاروان‌های عمره که از 30 آذرماه آغاز شد، دارندگان اسناد قدیمی در بانک ملی و همچنین اولویت‌های یک تا 350 عمره در بانک‌های ملت و ملی برای ثبت‌نام در کاروان‌های اعزامی از تاریخ 13 آذر تا 20 اسفند ماه امسال فراخوانده شدند.

مهلت مراجعه این افراد برای ثبت‌نام تا امروز - سوم آذرماه - است و از فردا (سه‌شنبه) اولویت‌های جدید فراخوانده می‌شوند، یعنی 350 تا 400. این گروه نیز تا چهار روز فرصت دارند برای ثبت‌نام در کاروان‌ها مراجعه کنند. پس از آن 50 اولویت دیگر فراخوانده می‌شوند. طبق اعلام سازمان حج هر چهار روز یک‌بار 50 اولویت عمره جدید برای ثبت نام فراخوان می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت روز گذشته اعلام کرد: در نخستین دوره چهار روزه‌ی ثبت نام عمره که به اولویت‌های یک تا 350 اختصاص داشت‌، ظرفیت کاروان‌ها خالی مانده و اولویت‌های تا 600 امکان ثبت نام در کاروان‌های آذرماه را دارند.

حسن سرخوش، مدیرکل برنامه‌ریزی و پذیرش سازمان حج و زیارت در این‌باره به خبرنگار ایسنا توضیح داد: همه کسانی که سند ثبت نامی عمره دارند، می‌توانند در صورت تمایل برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌های اعزامی در ماه آذر امسال اقدام کنند. سامانه فاخر www.fakher.haj.ir از روز گذشته برای مراجعه این گروه از متقاضیان باز شده است.

او یادآور شد: از فردا اولویت‌های جدید عمره، یعنی از 350 تا 400 برای ثبت نام به مدت چهار روز فراخوانده می‌شود که در صورت خالی ماندن ظرفیت کاروان‌های این دوره زمانی بار دیگر اولویت‌های جدید دعوت خواهند شد.

سرخوش همچنین درباره سهمیه زوج‌های جوان اظهار کرد: در عمره امسال برای هشت هزار نفر سهمیه زوج‌های جوان اختصاص داده شده است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سازمان‌های حج استان خود و سامانه زیارت مدارک و تقاضای خود را ثبت کنند. انتخاب زوج‌های جوان برای اعزام به عمره با قرعه‌کشی تعیین خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما