شناسهٔ خبر: 23177962 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ورزش جهان

صاحب‌خبر -

معرفی اسپانسر جدید برای جام‌جهانی روسیه|  فیفا با یک گروه صنعتی به‌عنوان شرکت پیشرو در تولید محصولات لبنی کشور چین قراردادی را منعقد کرد. این شرکت چینی طبق مفاد قرارداد با فیفا جدیدترین اسپانسر جام‌جهانی 2018 فوتبال در کشور روسیه خواهد بود. این گروه صنعتی با توجه به این قرارداد تولیدکننده رسمی ماست، بستنی و شیر رسمی جام‌جهانی 2018 روسیه در کشور چین خواهد بود.
تریم سرمربی گالاتاسرای شد|  سران تیم فوتبال گالاتاسرای درنهایت سرمربی جدید خود را انتخاب کردند. فاتح تریم چهره نام‌آشنای فوتبال ترکیه برای چهارمین‌بار به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.
دیدار دوستانه آرژانتین و ایتالیا در ماه مارس|  تیم‌ملی فوتبال آرژانتین در نظر دارد برای آمادگی بیشتر جهت حضور در جام‌جهانی دیدار دوستانه‌ای مقابل ایتالیا برگزار کند. این بازی دوستانه قرار است در ماه مارس برگزار شود. ایتالیا در مرحله مقدماتی جام‌جهانی با شکست مقابل سوئد حضور در جام‌جهانی را از دست داد. آرژانتین همچنین درنظر دارد قبل از آغاز جام‌جهانی 3 دیدار دوستانه داشته باشد که یکی از آنها اسپانیا خواهد بود. اسپانیا در جام‌جهانی با تیم‌ملی کشورمان، پرتغال و مراکش همگروه است.
نقش گواردیولا در شورش برای استقلال کاتالونیا|  پلیس اسپانیا که تحقیقات خودش درباره شورش‌هایی که برای استقلال کاتالونیا انجام شد را آغاز کرده، نام پپ گواردیولا سرمربی پیشین بارسلونا را هم در میان مظنونان به تبلیغ و فعالیت‌های غیرقانونی هم قرار داده است. گواردیولا در تابستان گذشته در گردهمایی شرکت کرد و از برگزاری انتخابات برای استقلال کاتالونیا حمایت کرد که به همین دلیل نامش در گزارش پلیس قرار گرفته است. سرمربی پیشین بارسلونا و بایرن‌مونیخ که چهره‌ای محبوب در ایالت کاتالونیا است، در هفته‌های اخیر با قراردادن روبانی زردرنگ روی لباسش از زندانیان سیاسی مربوط به استقلال کاتالونیا حمایت کرده است.
تعلیق رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل|  فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مارکوپولو دل‌نرو، رئیس کنفدارسیون فوتبال برزیل را به مدت 90روز از هرگونه فعالیت فوتبالی به حالت تعلیق درآورد، این درحالی است که کمیته اخلاق فیفا درحال تحقیق و بررسی در مورد وی است. در‌ سال 2015 زمانی که تعدادی از مسئولان ارشد فیفا به دلیل اتهام فساد مالی و اداری در شهر زوریخ سوییس بازداشت شدند، دل‌نرو از زوریخ متواری و به برزیل بازگشت. در همان زمان مسئولان قضائی آمریکا، رئیس‌ کنفدراسیون فوتبال برزیل را به دلیل فساد مالی و پولشویی متهم کردند. فیفا می‌گوید؛ دل‌نرو از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم بوده است، اما برزیلی‌ها او را تحویل مقامات قضائی سوییس و آمریکا ندادند تا با محکومیتی مواجه نشود.

نظر شما