شناسهٔ خبر: 23172743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

300 چادر بین زلزله زدگان کوهبنان استان کرمان توزیع شد

کرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: پس از زلزله 5.2 ریشتری کوهبنان تا ساعت 14 امروز(جمعه) تعداد 300 چادر بین خانوارهای آسیب دیده در روستای جور، الله آباد و بافت قدیم شهر کوهبنان توزیع شده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

رضا فلاح روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به زمین لرزه 5.2 ریشتری شامگاه پنجشنبه در شهرستان کوهبنان افزود: توزیع چادر در مناطق زلزله زده پس از ارزیابی دقیق توسط نیروهای امدادی انجام می شود.
وی با بیان اینکه درصورت نیاز تعداد نیروهای امدادی در منطقه افزایش می یابد تصریح کرد: 75 نیروی امدادی در قالب 15تیم جمعیت هلال احمر هم اکنون در حال ارزیابی و امدادرسانی مناطق زلزله زده این شهرستان هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: مسئولان جمعیت هلال احمر و ارگان های امدادرسان در اولین دقایق پس از زلزله همراه با سایر نیروهای امدادی هلال احمر در منطقه حضور داشتند و امدادرسانی از دقایق نخستین زمین لرزه کوهبنان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
براساس این گزارش استاندار کرمان در بازدید از مناطق زلزله زده، از نزدیکدر جریان روند و نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان قرار گرفت.
زمین لرزه 5.2 ریشتری کوهبنان ساعت 20 و 34 دقیقه شامگاه پنجشنبه رخ داد.
زمین لرزه کوهبنان همچنین موجب فروریختن چندین ساختمان قدیمی، ترک خوردن برخی دیوارها و شکسته شدن چند تیر برق در این منطقه شد.
تیم های عملیاتی و امدادرسان هم اکنون درحال خدمت رسانی به زلزله زدگان هستند و تاکنون این زلزله 42 مصدوم داشته که پنج نفر مستقیم بوده است.
دهم آذر زلزله ای با بزرگی 6.1 ریشتر هجدک در شهرستان راور را لرزاند این زمین لرزه چهار پس لرزه بالای 6 ریشتر داشته است.
کوهبنان در 180 کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: حامد سالاری **انتشار: بهنام احمدی *
7420/ 5054

انتهای پیام /*

نظر شما